چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

«مؤسسه تحقیقات حجامت ایران» پلمب شد

چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۶
کد مطلب: 487544
آموزشگاه و درمانگاه مؤسسه تحقیقات حجامت ایران روز دوشنبه با دستور دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۹ تهران پلمب شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ آموزشگاه و درمانگاه مؤسسه تحقیقات حجامت ایران روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه با دستور دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 19 تهران پلمب شد.
 
متن حکم پلمب آموزشگاه و درمانگاه مؤسسه حجامت ایران که بر در ورودی این دو مرکز نصب شده به این شرح است:
 
«این مکان حسب دستور مقام قضایی بازپرس شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 19 تهران به‌علت نداشتن مجوز از مراکز قانونی مربوطه تا اطلاع ثانوی پلمب است».
 
مؤسسه تحقیقات حجامت ایران در سال 1365 فعالیت خود را توسط حسین خیراندیش آغاز کرد و در سال 69 این مؤسسه به ثبت رسمی رسید و در همین سال فعالیت‌های آموزشی خود را نیز آغاز کرد.
 
این مؤسسه در سال 73 ــ 72 موفق به دریافت موافقت اصولی از وزارت بهداشت شد و در سال 83 با پیگیری این مؤسسه، بخشنامه وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت حجامت در سطح کشور با حکم دیوان عدالت و شورای نگهبان ابطال شد و انجام حجامت توسط افراد واجد شرایط، شکل قانونی و رسمی به خود گرفت.
 
دوره‌های آموزشی و گواهی‌های صادره از سوی مؤسسه تحقیقات حجامت ایران از سال 83 و در پی حکم دیوان عدالت، مورد تأیید رسمی وزارت بهداشت بوده است.
 
آموزشگاه مؤسسه تحقیقات حجامت ایران و دانشکده علمی تحقیقاتی طب سنتی و مکمل ارمنستان (شعبه ایران) در جنت‌آبادشمالی، خیابان انصار المهدی(عج) واقع شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر اقدام خلافی انجام نداده است و شاکی خصوصی نیز ندارد، نباید تعطیل شود چه برسد به پمپ.
در هر حال طب سنتی بر پایه علومی که توسط دانشمندان ایرانی همانند ابن سینا شکل گرفته است باید مورد حمایت تمام ارکان کشور قرار بگیرد و هر گونه سنگ اندازی در فرآیند پژوهش و تحقیق و توسعه دانش بنیان این علم اصیل ایرانی، خیانت به کشور محسوب خواهد شد.