کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییر نام شورای شهر تهران قانونی نیست

7 ارديبهشت 1395 ساعت 15:21

رئیس شورای شهر تهران در خصوص تعیین تکلیف، تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری‌ و شمیرانات، گفت: هیچ قانونی برای تغییر نام شورای شهر تهران به شهر دیگری نداریم.


به گزارش جهان به نقل از مهر، مهدی چمران در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای بررسی مسائل امنیتی در کلانشهر تهران از سرداران اشتری و ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی کشور و تهران بزرگ دعوت شده است تا در صحن علنی شورا حضور یابند.

وی درباره تغییر نام شورای شهر تهران به شورای تهران، ری و شمیرانات اظهار داشت: این موضوع را فرماندار ری مطرح کرده است ولی ما هیچ قانونی برای تغییر نام شهر تهران به شهر دیگری نداریم و فرماندار ری،‌استاندار و یا وزیر کشور نیز نمی‌توانند نام شورای شهر را تغییر دهند و در قانون نیز آمده است تهران، ری و تجریش دارای یک شورا هستند با یک نام.

چمران گفت: فرماندار سابق بحث جدایی ری از تهران را مطرح می‌کرد، فرماندار جدید نیز موضوع تغییر نام شورا را مطرح می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تغییر نام شورا قانون می‌خواهد و بدون قانون هیچ یک از مسئولین نمی‌توانند نام شورا را تغییر دهند.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت : اقتصاد مقاومتی سال ها خط مشی ما بوده چرا که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است اما یکی از مسائل تحقق این امر این است که ما اقتصاد مقاومتی را از خودمان شروع کنیم.

وی ادامه داد: سر وقت حاضر شدن در جلسات و پاسخگو بودن به مردم خود جز مصادیق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است و کسانی که سر وقت در جلسات حاضر نمی شوند علاوه بر اینکه به اقتصاد مقاومتی عمل نکرده اند بلکه شرایط حضور در شورا و آیین نامه داخلی شورا را رعایت نکرده اند.

چمران افزود: ما تصمیمان این است که در مسیر اقتصاد مقاومتی به جای شعار به عمل بپردازیم.

چمران همچنین به سالروز ملی شوراها اشاره کرد و گفت: روز ملی شوراها را به همه شورائیان در سراسر کشور تبریک می گوییم.

وی اعلام داشت: در این روز در سالن اجلاس سران اعضای شورا دیداری با رییس جمهور و نمایندگان مجلس خواهند داشت.
چمران همچنین خاطر نشان کرد : روز ۱۰ اردیبهشت نیز روز ملی خلیج همیشه فارس است که همیشه هم خلیج فارس خواهند ماند و با این توطئه ها و جو سازی ها تغییر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: این روز همچنین سالروز آغاز عملیات بزرگ بیت المقدس به قصد آزاد سازی خرمشهر است که در ۳ خرداد به پیروزی رسید. یاد و نام شهدا و رزمندگان این عملیات را گرامی می داریم.


کد مطلب: 487469

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/487469/تغییر-نام-شورای-شهر-تهران-قانونی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com