شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲

پرسپولیس در برنامه 90 قهرمان شد!

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 487325
پرسپولیس با اختلاف حدود 50 درصدی نسبت به تیم های دیگر به عنوان قهرمان لیگ برتر در برنامه نود انتخاب شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، برنامه نود دوشنبه (ششم اردیبهشت) از ساعت 22:31 آغاز شد. در این برنامه مسابقات هفته بیست و ششم لیگ برتر مورد بررسی کارشناس داوری قرار گرفت. بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم از دیگر بخش های این برنامه بود.

اتفاقات دیدار استقلال اهواز - پرسپولیس هم به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت اما مشخص نشد چه کسی در انجام وظایفش کوتاهی کرده است.

همچنین گزارش هایی از درگذشت ناگهانی مهرداد اولادی و مراسم تشییع و تدفین این بازیکن فقید پخش شد. دوران فوتبالی اولادی هم در چند دقیقه مرور شد.

*سوال پیامکی

در این برنامه، درباره قهرمان لیگ برتر پانزدهم سوال شد که استقلال تهران، استقلال خوزستان، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران نیز پنج گزینه این برنامه بودند. در پایان پرسپولیس با 73.2 درصد از سوی شرکت کنندگان برنامه به عنوان قهرمان لیگ برتر انتخاب شد. استقلال نیز با 22 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

در بخشی از برنامه نود اتفاقات بازی استقلال اهواز و پرسپولیس در برنامه نود مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ کدام از مسئولان برگزاری این بازی خودشان را در انجام وظایف خود مقصر ندانستند. غلامرضا بهروان مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال، عبدالکاظم طالقانی رییس هیات فوتبال خوزستان، اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز، علی طرفی مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان استان خورستان و مهدی تاج رییس سازمان لیگ فوتبال درباره اتفاقات بازی استقلال اهواز و پرسپولیس توضیح دادند.


ما از ده روز قبل از بازی پیش بینی حضور بیش از حد هواداران را کرده بودیم و تماس گرفتیم و خواهش کردیم که بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود. کتبا نامه نوشتیم و با مقامات و مسئول هیات فوتبال هم ارتباط گرفتیم. همانطور که مستحضر هستید مسئولیت میزبانی با تیم میزبان و استان مربوطه است.

او ادامه داد: ما نامه رسمی از شورای تامین اهواز داشتیم که مشکلی پیش نمی‌آید اما آن ها اصرار داشتند که بازی در تختی برگزار شود و تاکید داشتند که از میزبانی بهرمند شوند. مسئولان اهوازی تاکید کردند مشکلی پیش نمی‌آید. باید از مردم عذرخواهی کرد. خدا را شکر اتفاقی جدی برای مردم نیفتاد. امنیت ورزشگاه و شرایط ایمنی بر عهده نیروهای بازدارنده است. علی رغم همه فریاد های ما، کسی به حرف های ما توجه نکرد.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر افزود: هیات فوتبال هر استان نماینده سازمان لیگ است و ما چطور باید فشار می آوردیم تا ورزشگاه را تغییر می دادند.


در رابطه با اینکه بازی در تختی یا غدیر برگزار شود این حق میزبانی استقلال اهواز است که از آن بهرمند شود. با توجه به اینکه حق میزبانی وجود دارد، اگر قرار است بازی در ورزشگاهی برگزار نشود هم مطلب را سازمان لیگ به شورای تامین گفته و شورای تامین هم پذیرفته است که در تختی برگزار شود.

او ادامه داد: حتی در ابتدای لیگ برتر به ما گفتند که بازی استقلال تهران و استقلال اهواز به دلیل اینکه نور کم بود در غدیر برگزار شود و ما تمکین کردیم. مسئولیت اینکه بازی در تختی باشد یا غدیر، بر عهده سازمان لیگ است.


بحث ما این است آن موقع وضعیت جدول و حساسیت بازی ها را با الان مقایسه نکنید. ما خواهش کردیم و تماس گرفتیم بازی را در غدیر برگزار کنند. حتی آقای حسنی خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان کتبا نامه نوشتند و اینکه بگویم سازمان لیگ مقصر است، درست نیست. ما مجری هستیم اما ایمنی ورزشگاه بر عهده سازمان لیگ نیست.


اصلا اینطور نیست که ما بخواهیم برای حفظ ورزشگاه غدیر، بازی استقلال و پرسپولیس را در تختی برگزار کنیم. به ورزشگاه غدیر در بازی فولاد و ذوب آهن صدمات زیادی وارد شد. ما به دنبال حفظ غدیر نبودیم. اگر به ما می گفتند بازی در غدیر باشد، امتناع نمی کردیم.

من عذرخواهی ام را در جراید و رادیو گفتم. عذرخواهی می کنم از همه بابت اتفاقات دیدار استقلال اهواز و پرسپولیس و قطعا به هیچ عنوان راضی نیستیم که سنگی پرتاب و کسی زخمی شود. باید نیروهای بازدارنده جلوگیری می کردند اما اتفاقی است که افتاده است.

از همه کسانی که در تختی اذیت و دچار مشکل شدند عذرخواهی می کنم. پرسپولیس تیم مردمی است و استقلال اهواز هم سابقه بیش از صد سال تیم داری دارد. در جلسه ای که در شورای تامین استان داشتیم دوستان مصر بودند که بازی در تختی برگزار شود. از طرفی قوانین می گفت میزبان می تواند ورزشگاه را انتخاب کند. قبل از غدیر تمام بازی های ما در تختی بود. وقتی خواستار این ورزشگاه شدند ما اجازه برگزاری این بازی را دادیم.

او افزود: ما هیچ نامه ای ندیدیم. اگر در این ورزشگاه بلیت به تعداد کافی فروخته شده بود و همه به وظایف خود عمل می کردند این اتفاق نمی افتاد. پرتاب سنگ از پشت ورزشگاه انجام شد.

فرماندار اهواز گفت: بالاخره در هر جایی تماشاگرنما هست. در دربی هم این اتفاقات بود. چرا آن بازی را نشان نمی دهید؟

ارزانی اظهار کرد: مجموعه ورزش باید این اتفاق را مدیریت می کرد. ما در شورای تامین تصمیم نمی گیریم که چه بازی‌ای برگزار شود و چه بازی ای برگزار نشود. اگر تماشاگر اضافه وارد ورزشگاه نمی شد، این اتفاق نمی افتاد. اگر این ورزشگاه مورد تایید نیست چرا سازمان لیگ تایید کرده است؟

فرماندار اهواز تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی در ورزشگاه زیاد بودند و کم نبودند. یگان ویژه که در ورزشگاه بودند، خوب عمل کرد. آن قدر مامور در ورزشگاه بود که حد نداشت.

او تصریح کرد: اگر تصمیم می گرفتند بازی برگزار نشود، برگزار نمی کردیم. شورای تامین تصمیم نمی گیرد چه بازی برگزار شود و چه بازی‌ای برگزار نشود.

*بهروان: شورای تامین طبق قانون این اختیار را دارد که ورزشگاه را تغییر بدهد.

*ارزانی: این موضوع را قبول دارم. ما اختیاراتی داریم که بعضی مواقع فراتر از قانون است دلیلی وجود ندارد که ما بخواهیم به هر قضیه ای ورود کنیم. اگر بلیت به تعداد فروخته می شد این اتفاقات نمی افتاد. اگر می دانستم چنین اتفاقاتی در ورزشگاه تختی رخ می دهد، آن را برگزار نمی کردیم. ما دو بازی در روز پنج شنبه داریم آیا می توانم بگویم بروید جای دیگر. فکر می کنم مقداری بزرگ نمایی شده است.

*علی طرفی:

شب قبل از بازی تاج حدود ساعت 11:45 با من تماس گرفت، گفتند سلامِ ما را به طالقانی و مدیرکل برسانید و هر چیزی که شورای تامین تصمیم گرفت و هر کجا را گفتند قبول کنید. شب بازی همین حرف را زد. اگر حرف من درست نباشد استعفا می دهم.

*بهروان: بحث مان جان انسان ها هستند. همانطور که بختیاری زاده گفت مردم خوزستان مظلوم واقع شدند. ما به خاطر حرمت انسان ها گفتیم بازی آنجا نباشد. وقتی می گوییم ظرفیت اینگونه است به خاطر انسان ها گفتیم. من منکر تماس تاج نشدم و تاج گفت شورای تامین این اختیار را دارد که ورزشگاه را هم تغییر بدهد. حتی تعویق نیم ساعتی بازی هم به خاطر درخواست نماینده ما بود. نماینده ما گفت اگر نمی توانید فردا بدون تماشاگر در غدیر برگزار کنیم.

*طرفی: چه کسی گفته که اگر نمی توانید بازی را به تعویق بیندازید؟ اصلا این حرف زده نشد.

بهروان: این در گزارش آمده است.

*تاج: خیلی متشکرم به این موضوع پرداخته شده است. حداقل همه متوجه مسئولیت هایشان می شوند. موضوعی که طرفی می گوید من ساعت دوازده شب که فراتر از مسئولیت هایم است به آقای خبیر مسئول سیاسی امنیتی گفتم خواهش می کنم بازی را در غدیر برگزار کنید. خبیر هم گفت ما تصمیم می گیریم و جلسه را ادامه می دهیم. من ساعت دوازده و نیم با خبیر تماس گرفتم که به من گفتند طرفی پافشاری می کند که بازی در ورزشگاه تختی باشد.

*طرفی: شما این حرف را نزدید؟

*تاج: صحبت کردم و گفتم در غدیر باشد. ما نامه مکتوب داریم و اصلا چیزی به نام شفاهی نیست و ما کتبی زدیم. نامه های ما مشخص است. باید بپذیریم اشتباه کرده ایم. همین و پنجشنبه و جمعه یک بازی در غدیر و یک بازی در تختی داریم.

*طرفی: آقای تاج همان ساعت به من زنگ زدند و به من گفتند هر چی شورای تامین گفت انجام دهید. همان موقع با مدیرکل اداره وزش و جوانان تماس و گفتم تاج این حرف را زده است.

*تاج: هر چیزی را که شورای تامین تصویب کند، مکلف به اجرای آن هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پرسپولیس به کمک گروه هفت ....قهرمان شد
United States
هدایتی فردوسی پور ترکی