جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پیشنهادمیانجی‌گیری ایران به هندوپاکستان

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 487236
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد اعلام کرد: تهران آماده میانجیگری برای رفع اختلافات هند و پاکستان در منطقه است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روزنامه «نوای وقت» خبر داد، «مهدی هنر دوست» سفیر جمهور اسلامی ایران در اسلام آباد گفت: ایران آمادگی دارد برای رفع اختلافات اسلام آباد  و دهلی نو میانجیگری کند.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران به عضوی از کریدور اقتصادی چین و پاکستان بپیوندند و در تامین انرژی مورد نیاز پاکستان مشارکت داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان به اسلام آباد و شایعه پراکنی های برخی از رسانه های پاکستانی در خصوص دستگیری جاسوس هندی در پاکستان اعلام کرد: سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به پاکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود اما برخی رسانه ها با شایعه پراکنی اذهان عمومی را بسوی  دستگیری جاسوس هندی و استفاده از خاک ایران بر علیه پاکستان سوق دادند. ایران و پاکستان دو کشور دوست و همسایه هستند و ایران اجازه نخواهد داد که سرزمینش بر علیه پاکستان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: پدیده تروریسم یک معضل جهانی است و این مسئله باید در سطح جهانی حل و فصل شود. حفظ امنیت و ثبات در پاکستان در واقع ضامن برقراری امنیت در ایران است.

لازم به ذکر است در ماههای گذشته نیروهای امنیتی پاکستان اعلام کردند جاسوسی هندی بنام «بوشن یادیو» را در ایالت بلوچستان دستگیر کرده اند که از طریق بندر چابهار وارد خاک پاکستان شده است. اما بعد از مدتی معلوم شد ویزای صادر شده برای این فرد توسط ایران جعلی بوده و این فرد از مدتها قبل در پاکستان سکونت داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *