جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

معاون رئیس‌جمهوری اروگوئه در راه ایران

يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۵۱
کد مطلب: 486810
معاون رئیس‌جمهوری اروگوئه در قالب هیئتی اقتصادی پنجم اردیبهشت‌ ماه به تهران سفر خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پس از سفر هیات هایی از کشور برزیل، اکوادور و ونزوئلا  به جمهوری اسلامی ایران که به منظور توسعه روابط دوجانبه و نیز تشریک مساعی و تبادل نظر در خصوص مسائل مهم منطقه ای و جهانی انجام شد، این بار رائول سندیک معاون رئیس جمهور کشور جمهوری شرقی اروگوئه در راس هیئت اقتصادی و تجاری از تاریخ 5 لغایت 8 اردیبهشت ماه 95 از تهران دیدار خواهد داشت.
 
ظرفیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه ای در غرب آسیا (خاورمیانه) به ویژه پس از توافق هسته ای موسوم به برجام، مورد توجه اروگوئه این کشور آمریکای جنوبی قرار گرفته است. ایران و اروگوئه دو دوست و شریک تجاری دارای روابط سنتی دیرینه می باشند و این کشور نزد افکار عمومی ایرانیان به خوبی شناخته شده است.
 
ریاست اروگوئه در اتحادیه های منطقه ای ازجمله مرکوسور، اونا سور و عضویت غیر دائم این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد (2017_2016) از ظرفیت های مهم این کشور در آمریکای جنوبی برای توسعه روابط و فضاسازی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و منطقه آمریکای لاتین می باشد.
 
سفر رائول سندیک معاون رئیس جمهور کشور جمهوری شرقی اروگوئه به دعوت  مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول  رئیس جمهوری اسلامی ایران  با هدف گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی صورت می گیرد. سندیک در جریان سفر خود به تهران علاوه بر ملاقات با مهندس جهانگیری با دکتر روحانی رئیس جمهور نیز ملاقات خواهد نمود. در سفر سندیک به تهران که توسط یک هیئت تجاری و بازرگانی همراهی می شود، طیف گسترده ای از مناسبات تجاری و اقتصادی در قالب صادرات نفت، همکاری در ساخت پالایشگاه، حمایت از سرمایه‌گذاری متقابل، فعال سازی حساب مشترک بانکی، همکاری های گمرکی، ارتباطات و حمل ونقل دریایی و کشتیرانی، همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی، همکاری های علمی و فنآوری به منظور افزایش سطح روابط تجاری و بازرگانی دوجانبه مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
 
درجریان سفر هیات اروگوئه ای به جمهوری اسلامی ایران، سندیک با سایر مقامات بلند پایه کشورمان از جمله دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر ظریف وزیر امور خارجه، مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی، مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و مهندس چیت چیان وزیر نیرو ملاقات خواهد نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *