جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

ادعای جدید زنگنه: روند کاهش قیمت نفت را متوقف کردیم!

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 486746
وزیر نفت با بیان اینکه پس از برگزاری نشست دوحه روند کاهش قیمت نفت متوقف شد، گفت: با هماهنگی تولیدکنندگان بازار با کمبود عرضه و شوک افزایش قیمت نفت روبرو نخواهد شد.
ادعای جدید زنگنه: روند کاهش قیمت نفت را متوقف کردیم!
به گزارش جهان، بیژن زنگنه امروز در حاشیه دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران با توجه به نشست دوحه تولید نفت خود را افزایش داده و به دوران قبل از تحریم‌ها بر می‌گردد، گفت: تولید نفت ایران به دوران قبل از تحریم‌ها بسیار نزدیک شده است و تولید نفت ایران یک میلیون بشکه بعد از لغو تحریم‌ها افزایش یافته که این روند تا رسیدن به سهم کشور پیش از تحریم‌ها از بازار ادامه دارد.

وزیر نفت با اشاره به نشست نفتی دوحه تصریح کرد: ایران از هر برنامه ای برای تنظیم و پایدار کردن بازار حمایت می کند، ضمن اینکه نشست دوحه را قدم خوبی می دانیم؛ گرچه نتوانست به نتیجه برسد اما شروع بحث خوب بود به این صورت که بین اعضای اوپک و غیراوپک همکاری شود و تولیدکنندگان بزرگ اوپک هم بپذیرند که باید کاری برای تغییر وضع بکنند.

این عضو کابینه دولت با اشاره به کاهش قیمت نفت یک روز قبل از نشست دوحه، اظهار داشت: با این حال پس از برگزاری نشست دوحه، قیمت نفت روند نزولی نیافت، زیرا جریان بازار و خواست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای اقتصاد جهانی این است که قیمت‌های نفت در سطح جهانی باید افزایش بیاید.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: این مسئله سبب می شود تا در بلند مدت عرضه ، تقاضا و به ویژه بخش عرضه بتواند به سرمایه گذاری بپردازد تا در آینده کمبود عرضه ای ایجاد نشود و دوباره با شوک قیمتی جهش رو به بالا روبرو نشویم.
منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
اگر قیمت نفت از هزینه استحصال آن کمتر شود خود به خود تولید متوقف ونفت گران می شود نه سحراست نه جادو ضمنا امریکا سالهاست اعلام کرده نمی گذارد قیمت نفت از هزینه استحصال آن در امریکا بیشتر شود
به عبارت دیگر امریکا نفت دنیا را مال خودش می داند وفقط هزینه استحصال به قیمت امریکا می دهد
محسن
همچنین فساد را هم ریشه کن کردیم!
همچنین پای دلال ها را کوتاه کردیم!
همچنین تولید داخلی مخصوصا بنزین را افزایش داده و کیفی هم کردیم و تازه دست دلالان واردات آن مثل همسر خانم معاون را هم قطع کردیم و پرونده را هم به دادگاه ارجاع دادیم!
.....
دولت راستگویان!
نه میذاشتی قیمت منفی میشد یه پولی هم میدادیم نفت رو مجانی بردارند برن!!
البته یک درصد مدیونید تلاش های 24 ساعته گروهبان زنگنه رو به حساب نیارید کلی زحمت کشیده جلو کاهش قیمت نفت رو گرفته!! دیگه میلیارد میلیارد کسری بودجه آوردن اون کشورها شما راحت تو خونت لالا کرده بودی هم از این وضع گرون تر میشد!!