پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ولایتی: طرح‌های ضدسوری را نمی‌پذیریم

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 486709
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه طرحی که مخالف منافع ملت سوریه باشد مورد پذیرش ایران نخواهد بود گفت: ایران ازحق تعیین سرنوشت مردم و دولت قانونی سوریه حمايت می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه با سفیر سوریه در ایران ملاقات و آخرین وضعیت سیاسی، منطقه ای و تحولات میدانی به ویژه در ارتباط با مذاکرات را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در این ملاقات ولایتی با اشاره به مقاومت چندین ساله ملت و دولت سوریه در مقابل گروه های تروریستی و حامیان آنان تصریح کرد:محور مقاومت توانست نشان دهد که مقاومت و ایمان می تواند در برابر همه مشکلات و جریانات افراطی ، تکفیری و تروریستی ایستادگی نماید و بی تردید در این مسیر پیروزی نصیب خواهد شد .

مشاور مقام معظم رهبری افزود: آنچه مسلم است آن که جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و استقلال سوریه و حکومت قانونی جناب بشار اسد که با رای مردم انتخاب شده و ادامه دارد حمایت می کند و هیچ طرحی که مخالف منافع ملت سوریه باشد مورد پذیرش نخواهد بود و انتخابات اخیر پارلمانی در شرایط سخت، اقدام مهمی بود که نشانه اقتدار  حکومت سوریه و توجه به رای مردم در تعیین سرنوشت خود بوده است و ایران هم با دعوت دولت مشروع و قانونی سوریه و نه اجازه دیگر کشورها در آن کشور حضور دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک به علت مخالفت برخی کشورها با دولت قانونی سوریه هم اشاره و تصریح کرد:علت این مخالفت،مشروعیت و جایگاه مردمی آن است و آمریکایی‌ها و برخی کشورهای حامی تروریست ها و جریانات افراطی و تکفیری خواهان روی کار آمدن دولتی دست نشانده در آن کشور هستند که البته محقق نخواهد شد.

سفیر سوریه هم ضمن تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه و ارایه گزارشی از مذاکرات و طرح هایی که مورد بحث و تبادل نظر قرار دارد گفت: دولت سوریه علیرغم همه مشکلات و تنگناها از سوی معارضین، تروریست ها و حامیان آنان تلاش خود را برای دستیابی به طرحی که منافع ملت را بعد از گذشت حدود 5 سال مقاومت تامین نماید به کار خواهد بست.

وی افزود:طرح های ارایه شده از سوی تروریست ها و گروه های معارض شباهت های جدی و فراوانی با طرح رژیم صهیونیستی دارد و متاسفانه برخی کشورهای عربی که حامی تروریست ها هستند هیچ موضع و بیانیه ای بر علیه اقدامات رژیم صهیونیستی ندارند اما همه نوع اقدام و موضع گیری را بر علیه ملت های مسلمان عرب منطقه اعمال می کنند.

عدنان حسن سفیر سوریه خطاب به دکتر ولایتی تصریح کرد : در جریان مقاومت ملت سوریه حمایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی را داشته و از این بابت تشکر دولت و ملت سوریه را اعلام می کنم و اظهارات اخیر جنابعالی هم پیرامون سوریه و منطقه در برهه حساسی بیان شد که تاثیرات جدی و مثبتی را براي منطقه و گفتگوها به دنبال داشته است و پاسخ جدی برای معارضین، تروریست ها و حامیان آنان محسوب شد.

سفیر سکریه به مصاحبه اخیر حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در مصاحبه اخیر خود با فایننشال تایمز اشاره نمود و افزود: وی اعتراف کرده که  ایرانی ها بهتر و صبورتر از ما هستند و هوشيارانه گفتگو می کنند و امریکایی ها مانند گذشته نمی توانند به منطقه بازگردند و می توان این اعتراف را از چنین فرد مطلعی  در واقع اعلام فروپاشی طرح عربستان و حامیان آنان در منطقه دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *