شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

به‌ کارگماری ۲۲۰ هزار کارجو تا پایان سال ۹۵

شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 486653
مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کاربا اعلام "یکی از برنامه‌های ما برای سال جاری افزایش نقش کاریابی‌ها در اشتغال از ۲۳درصد به ۳۰درصد است" گفت: برنامه‌ریزی برای به‌کارگماری ۲۲۰هزار کارجو و توسعه فعالیت مراکز مشاوره شغلی را داریم.
به گزارش جهان، محمد اکبرنیا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برنامه‌های وزارت کار برای کاریابی‌ها گفت: قصد داریم نقش کاریابی‌ها را از23درصدی که درحال حاضر مرکز آمار اعلام کرده است به 30درصد تا پایان دولت یازدهم برسانیم. در حال حاضر 80 کاریابی خارجی در کشور وظیفه اعزام نیروی کار به خارج از کشور و 810 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی نیز زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار ثبت‌نام از کارجویان و معرفی آنها به کارفرمایان را به‌عهده دارند.

وی با بیان "هدف‌گذاری برای اعزام 10 هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور و به‌کارگماری 220 هزار کارجو در بازار کار در سال جاری را داریم" اظهار داشت: در تلاش هستیم تا به‌صورت پایلوت دفتری در استرالیا و آلمان برای کاریابی‌های خارجی راه‌اندازی کنیم.

اکبرنیا با ابراز اینکه سال گذشته حدود 541 هزار کارجو بر اساس کد ملی در سامانه کاریابی‌ها ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود 171 هزار نفر مشغول به کار شدند. در این سامانه 450هزار فرصت شغلی از سوی کارفرمایان اعلام شده است که احتمال تکراری بودن این فرصت‌های شغلی وجود دارد. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور امیدواریم 220 هزار کارجو بتوانند در سال جاری توسط کاریابی‌ها مشغول به کار شوند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار بیان کرد: اگر حقوق کارجویی که از طرف کاریابی به کار گمارده شده بیش از میزان حداقل حقوق باشد، 20 درصد آن به حق الزحمه به‌کارگماری افزوده می‌شود. براساس بخشنامه معاونت روابط کار از اردیبهشت ماه سال جاری امورات قابل واگذاری همچون تشکیل پرونده بیمه بیکاری و اشتغال مجدد متقاضیان بیمه بیکاری به‌صورت سراسری توسط کاریابی‌ها انجام می‌شود.

وی درباره انتظار کارجویان از بازار کار گفت: افراد باید خواسته‌ها و ایده‌آل‌های شغلی خود را تغییر دهند تا بتوانند وارد بازار کار شوند. همچنین جوانان به‌دنبال رشته‌هایی در دانشگاه‌ها بروند که برای آنها جذب در بازار کار وجود داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است بیکار بمانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *