پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کاخ شیشه‌ای آل‌سعود به زودی از هم می‌پاشد/ اقتصاد مقاومتی می‌تواند حربه تحریم را بی‌اثر کند

جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 486551
خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمن با تحریم می‌خواهد ما را به زانو در بیاورد اما با اقتصاد مقاومتی می‌توان حربه تحریم را بی‌اثر کرد.
کاخ شیشه‌ای آل‌سعود به زودی از هم می‌پاشد/ اقتصاد مقاومتی می‌تواند حربه تحریم را بی‌اثر کند
گروه سیاست جهان نيوز ـ  آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز، با اشاره به دشمنی آل سعود با ایرانی‌ها و شیعیان خطاب به آنها اظهار داشت: یک روز بر سر حجاج ایرانی سنگ و پاره آهن ریختید و روز دیگر در مسیر منا عده‌ای را خفه کردید و بعد در مقابل مرگ هزاران نفر از حجاج بی‌تفاوت از کنار آن رد شدید و امروز هم در انجام وظیفه شرعی حجاج کارشکنی می‌کنید.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آل‌سعود در کنفرانس اسلامی که باید نماد وحدت باشد بذر تفرقه پاشید اما حالا باید منتظر باشد و بداند که کاخ شیشه‌ای‌شان ویران و مانند خانه عنکبوت از هم می‌پاشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: ما از رفتار شما (سران عربستان) تعجب نمی‌کنیم چراکه شما طوق ذلت در مقابل آمریکا را به گردن انداختید اما تعجب ما از سران کشورهای اسلامی است که از خون حجاج خود هم دفاع نمی‌کنند.

وی به ارتباط آمریکا و سران آل‌سعود اشاره و خاطرنشان کرد: من از کشور آمریکا تعجب می‌کنم چراکه با کشوری هم‌سخن است که طبق اسناد، در حادثه 11 سپتامبر نقش موثر و اصلی را داشته است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه آل‌سعود از برائت مشرکین در اعمال شرعی حج ناراحت است، گفت: مگر شما مشرک هستید که ناراحت می‌شوید. این سخن خود قرآن است پس یکباره اعلام کنید که اصلا قرآن را قبول ندارید.

آیت‌الله موحدی کرمانی در مورد حج نیز اظهار داشت: امنیت و عزت در حج باید توامان با هم حفظ شود. مبادا امنیت حجاج آسیب ببیند و خدایی نکرده بعضی‌ها کشته شوند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان حج و زیارت با تاکید براینکه نباید به وعده‌های وهابی‌ها اعتماد کنید، گفت: آنها (وهابی‌ها) هم دشمن شیعه و هم دشمن ایرانی هستند و این را صریح اعلام می‌کنند. آن ملای احمق‌شان نیز می‌گوید ریختن خون شیعه سبب رفتن ما به بهشت می‌شود. بنابراین چه امنیتی است که حجاج ما را در کوچه و پس کوچه‌های خود سر نبرند و نکشند؟

وی خطاب به سعودی‌ها اظهار داشت: هرچه می‌خواهید برای آمریکا خوش‌رقصی کنید و هرچه می‌خواهید از قرآنی که ادعا می‌کنید حامی‌اش هستید جدا شوید اما منتظر انتقام الهی باشید.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: آل‌سعود بداند اگر زمانی بخواهد بیدار شود همین اربابانش آنها را مانند کاغذ یکبار مصرف به زباله‌دان تاریخ خواهند انداخت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما خاطرنشان کرد: فصل تابستان نزدیک است بنابراین از مردم شریف ایران و تهران انتظار می‌رود پوشش اسلامی را رعایت کنند که البته نیروی انتظامی نیز هزاران مامور غیرمرئی با شیوه بسیار متین و ارزشی در اختیار دارد و جای خرسندی است که این دستگاه امر به معروف را رعایت و احساس وظیفه کرده‌است.

آیت‌الله موحدی کرمانی بدحجابی و کشف حجاب را دهن‌کجی به نظام دانست و خاطرنشان کرد: بعضی‌ از مناظر را بنده دیدم و خجالت کشیدم. انسان نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. نیروی انتظامی باید به این قضیه با نگاهی عاقلانه برخورد کند و در غیر اینصورت گناهکار است.

وی گفت: به افراد لاابالی تذکر می‌دهم بدانید که تمام برنامه‌های زشت شما تحت نظر پلیس سری است که البته با شیوه بسیار متین و ارزنده برخورد می‌کنند و این موضوع امر به معروف و نهی از منکر قانون بوده و دولت محترم هم تابع قانون و مجلس است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به قانون و تصویب مجلس ندارد، آن را وظیفه سنگین دینی عنوان و تصریح کرد: مگر ما برای نماز باید از مجلس مصوبه بگیریم؟ امر به معروف ونهی از منکر به مراتب مهم‌تر از نماز، روزه، زکات، حج و ... است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: گاهی عنوان می‌کنند که مردم آزادند. ما هم می‌گوییم مردم آزادند اما آزادی محدوده دارد و مطلق نیست. آن آزادی که می‌خواهد وزن نظام را پایین بیاورد و هتک انقلاب کند ممنوع است.

وی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد در خانه در بسته کاری کند به ما ارتباطی ندارد اما اینکه پشت فرمان بنشینند، بدحجابی و کشف حجاب کنند دیگر نمی‌توان اسم آن را آزادی گذاشت.

امام جمعه موقت تهران در مورد نمایشگاه کتاب نیز گفت: در نمایشگاه کتاب از کشورهای مختلف کتاب به نمایش گذاشته می‌شود و برخی می‌خواهند فرهنگشان را این گونه تزریق کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی خطاب به دست اندرکاران نمایشگاه کتاب تصریح کرد: اگر خدایی نکرده در بین این کتاب‌ها یک کتاب گمراه‌کننده باشد و یک جوان آ» را بخرد و به خانه ببرد و بواسطه آن، خواهر، برادرش یا پدر و مادرش را نیز گمراه کند، شما (مسئولان) تا قیامت گرفتار عذاب الهی خواهید بود. بنابراین این شوخی نیست بلکه باید دید چقدر قدرت کنترل از طرف مسئولان ذیربط وجود دارد.

وی ادامه داد: بنده زمانی که در سپاه بودم برخی‌ را مامور کردند تا ببینند چه کتاب‌هایی عرضه می‌شود و طبق گزارشی که آورده شد کتاب‌های گمراه‌کننده منکر خدا، ضد انقلاب به نمایش در می‌آید.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: ما که نمی‌خواهیم با این نمایشگاه پز بدهیم. اصلا نمایشگاه کتاب این چنینی را نمی‌خواهیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: چرا باید درهای کشور بر روی کتاب‌هایی باز شود که این کتاب‌ها می‌تواند جامعه ما را از مسیر حق منحرف کند. من توصیه می‌کنم این کتاب‌هایی که به کشور وارد می‌شود را مورد بررسی قرار داده و بعد به نمایش بگذارند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در مورد برجام نیز گفت: به وزارت خارجه عرض می‌کنم که انصافا بار سنگینی بر دوش شما است چراکه با دشمنی سر و کار دارید که مرتب در فکر دشمنی و تحریم است و به پیمان خود نیز وفادار نیست.

وی ادامه داد: دشمن ما دم از آزادی می‌زند ولی به عربستان کودک‌کش جلاد که در یمن حمام  خون به راه انداخته، سلاح می‌دهد. آمریکا حتی به خودش اجازه می‌دهد که سلاح اتمی داشته باشد اما به ما می‌گوید که نباید موشک بالستیک داشته باشید.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن می‌خواهد با تحریم ما را به زانو در بیاورد اما با اقتصاد مقاومتی می‌توان حربه تحریم را بی‌اثر کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به ظلمت و اقسام آن اشاره و خاطرنشان کرد: غضب، حب دنیا و جهل سه قسم از ظلمت هستند.

وی افزود: جهل خطر بزرگی است چراکه فضا را برای انسان تاریک می‌کند و کار را به آنجایی می‌رساند که به امام حسین (ع) را می‌کشند و به فرق حضرت علی (ع) ضربه می‌زنند تا به بهشت وارد شوند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: این داعش بدبخت که مغزشان را شست‌وشو داده‌اند گرفتار جهل شده است چراکه به افراد خود مژده می‌دهد که شما خود را منفجر کن و تا یک ساعت دیگر در کنار پیغمبر خواهی بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه طلحه و زبیری که در ساعات اولیه با امیرالمومنین(ع) بیعت کرده بودند جنگ جمل راه انداختند، گفت: برخی‌ها می‌پرسند که طلحه و زبیر مسلمان بودند یا کافر. آنان مسلمان بودند اما مسلمانی جاهل.

وی ادامه داد: قرآن برای رهایی از جهل می‌گوید باید پشت سر کسی حرکت کرد که راه را بلد است نه دنبال کسی راه افتاد که تازه باید دستش را بگیری تا خودش به چاه نیفتد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر تمسک به علی(ع) و قرآن هر دو توامان با هم بود هیچ یک از این مشکلات در بین مسلمانان وجود نداشت. عدم تبعیت از عالم، رمز اصلی بدبختی امت اسلامی است.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که خواستار اجرا شدن احکام اسلامی شده است باید به سراغ اسلام‌شناس برود و او را به عنوان رهبر قبول کند.

«اسلام یک بُعد نیست یعنی اسلام تنها نماز، روزه، حج، خمس، زکات و ... نیست بلکه اسلام در برگیرنده مسائل سیاسی،  اقتصادی، فرهنگی، حکومتی، نظامی، انتظامی، دفاعی، سیاست داخلی و خارجی است بنابراین باید در مورد مسائل سیاسی هم در بعد خارجی و داخلی، اقتصادی و فرهنگی پیرو مقام رهبری بود و خوشبختانه قانون اساسی ما مسئله ولایت و رهبری را مشخص و معین کرده است و حرف آخر را رهبری می‌زند.»

وی در پایان ضمن برشمردن ویژگی‌های رهبری یعنی تقوا، بینش سیاسی، بینش اجتماعی، تدبیر، شجاعت، قدرت کافی برای رهبری که در قانون اساسی ما نیز آمده است، گفت: هرچه از عمر مبارک رهبر انقلاب می‌گذرد این شرایط وزین‌تر می‌شود.
منبع:جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با تمام احترامی که برای شما جناب آقای موحدی کرمانی قائلم ولی باید بگویم لطفا صحبتهای تکراری در نماز جمعه مطرح نکنید
Iran, Islamic Republic of
انشاالله به زودی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و ال سعود