جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
عارف در نشست اصلاح‎طلبان و اعتدال‎گرایان:

مطرح شدن یک دوره‎ای بودن دولت

جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۵۴
کد مطلب: 486469
رئیس شورای عالی اصلاح‎طلبان با بیان اینکه برخی موضوع یک‎دوره‎ای بودن دولت را مطرح می‎کنند، اضافه کرد: یکی از موفقیت‎های دولت در برجام حاصل شد، در برجام دو هدف پیگیری می‎شود؛ یکی لغو تحریم‎ها و دیگری پذیرش مشروعیت فناوری صلح‎آمیز هسته‎ای که به هر دو رسیدیم و باید تلاش کنیم که برجام به طور جدی در دستور کار کشورهای طرف ما قرار بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا عارف عصر امروز در نشست اصلاح‎طلبان و اعتدال‎گرایان در حمایت از کاندیدای لیست امید که در مکتب‎الحسین شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: موانعی که هنوز دولت نتوانسته به آن بپردازد با تغییر در مجلس دهم محقق می‎شود، با همکاری دولت و مجلس مطالبات مردم را پیگیری خواهیم کرد.
 
وی به شرایط روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 1392 اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین راهبرد برخی جریانات سیاسی کشور، شکست دولت است، یکی از مشکلات دولت یازدهم وجود 600 هزار میلیارد تومان معوقه از دولت گذشته است.
 
منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اینکه برخی موضوع یک‎دوره‎ای بودن دولت را مطرح می‎کنند، اضافه کرد: یکی از موفقیت‎های دولت در برجام حاصل شد، در برجام دو هدف پیگیری می‎شود؛ یکی لغو تحریم‎ها و دیگری پذیرش مشروعیت فناوری صلح‎آمیز هسته‎ای که به هر دو رسیدیم و باید تلاش کنیم که برجام به طور جدی در دستور کار کشورهای طرف ما قرار بگیرد.
 
عارف با بیان اینکه دولت باید پشتوانه مردمی داشته باشد، عنوان کرد: اگر حضور حماسی مردم در انتخابات 1392 نبود، قطعاً دنیای غرب پای میز مذاکره نمی‎آمد و تمکین به خواسته‎های مشروع مردم و جوانان نمی‎کردند.
 
وی در خصوص ابطال رأی مینو خالقی از اصفهان گفت: ما پیگیری جدی کردیم و بنای ‎ما این است که خیلی از مسائل را رسانه‎ای نکنیم؛ با پیگیری حقوقی و قانونی و بدون رسانه‎ای کردن بهتر نتیجه می‎گیریم که نمونه‎اش را در ماکو مشاهده کردید؛ نمی‎خواهیم با رسانه‎ای شدن کارها مسائل با رفاقت دنبال نشود.
 
منتخب مردم تهران در مجلس دهم افزود: قانون می‎گوید این پرونده باید در مجلس اجرا شود، تلاش خواهیم کرد با تفاهم کار را پیگیری کنیم؛ هرچند مخالف نیستیم موضوع رسانه‎ای نشود.
 
عارف با اشاره به اینکه اصلاحات نمی‎تواند در صحنه نباشد به تغییر در قوه مجریه در سال 1392 اشاره کرد و گفت: با حاکمیت دولت «تدبیر و امید» باید یک تغییر اساسی در مجلس داشته باشیم، مجلسی که در رأس امور بوده و زمینه‎ساز پیشرفت کشور و هموارکننده توسعه و پیشرفت باشد.
 
وی تبیین کرد: باید مجلسی شکل بگیرد که در خدمت دولت باشد و از اختیارات قانونی نظارت برای پیشرفت امور استفاده کند، مجلس باید در رأس فعالیت مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بوده و  دغدغه‎های مردم را در رأس امور بداند.
 
رئیس شورای عالی اصلاح‎طلبان با اشاره به فعالیت تشکل‎های سیاسی اصلاح‎طلب گفت: همه برجستگان اصلاحات زیر یک چتر مدیریت و فرماندهی قرار گرفتند که نتیجه‎‎اش را در هفتم اسفند دیدیم، نگاه شورای اصلاح‎طلبان این است که به هیچ‎وجه نباید خود را قیم اصلاحات بدانیم، بلکه باید در راستای سیاست‌گذاری و کمک به حل اختلافات حرکت کرد.
 
عارف بیان کرد: تحلیل‎هایی که در سال‎های 1392 به خصوص نیمه اول امسال صورت گرفت این بود اگر ما بتوانیم مجلسی شبیه مجلس پنجم داشته باشیم یک اقلیت تأثیرگذار برای اصلاحات خوب است.
 
وی تشریح کرد: ما به دنبال مجلسی هستیم که در رأس امور باشد، کرامت و منزلت انسان مبنای حرکت و کارش باشد، مجلسی که فقط حرکت قانونی را در کشور دنبال کند.
 
رئیس شورای عالی اصلاح‎طلبان با اشاره به حرکت و فعالیت نیروی انتظامی، افزود: همه نهادهای حکومتی، دولتی و همه قوا باید طبق قانون با توجه به منزلت انسانی حرکت کنند و می‎توانیم با رقبای خودمان در مجلس در این مسیر کار کنیم.
 
عارف، توجه به اولویت‎ها را مهم‌ترین برنامه 128 بندی دانست و چنین توضیح داد: مهم‌ترین مطالبه مردم موضوع اقتصادی است، در بخش اقتصادی برنامه برجام را مردم دیدند، مهم‌ترین مشکل در اقتصاد این است که در هشت سال دولت سابق ساختارها را به هم ریخته و ساختارهای کارآمد را حذف کردند.
 
وی تأکید کرد: در مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیاز به حداقل 40 کرسی داریم، تجربه انتخابات گذشته نشان داده که مردم کمتر در مرحله دوم پای صندوق‎های رأی می‎آیند و انگیزه کمتری برای حضور دارند؛ باید بدانیم پیروزی ما جایی است که مردم حضور دارند و شکست ما جایی است که مردم حضور کمتری دارند.
 
منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری در برخی حوزه‎های انتخابیه سکوت اختیار کرده است، تبیین کرد: در این حوزه‎ها یا هر دو کاندیدا مورد تأیید هستند یا اینکه هر دو کاندیدا اصولگرا هستند، تصمیم‎گیری سختی بود و ما نمی‎خواستیم انسجام را به هم بزنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
جالبه صحبتها به نظر میرسه اول با سر و صدای کم می خوان یک سایه نشون بدن و از سایه بترسونن و اگر نشد سر و صدا راه بندازن.
لطفا از سایه نترسید. سایه معمولا خیلی بزرگتر از حقیقت هست.
موفق باشید.