جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
لاوروف در دیدار وزیر خارجه فرانسه خواستار شد؛

لزوم برخورد با گروههای ناقض آتش‌بس سوریه

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۵۴
کد مطلب: 486328
مسکو مایل است نام گروههای ناقض آتش بس سوریه در فهرست گروههای تروریستی سازمان ملل گنجانده شود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری راشا تودی خبرداد: همزمان با اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر خارجه فرانسه نیز ضمن موافقت با شرایط «شکننده و ضعیف» آتش بس، بر نقش روسیه در اعاده شرایط دولت- ملت در سوریه تأکید کرد.
 
لاوروف با اشاره به دو گروه شبه نظامی- احرار الشام و جیش الاسلام- که با نیروهای دولتی سوریه در جنگ هستند،‌ گفت که مسکو از همان ابتدا تمایل داشت نام این گروهها در فهرست گروههای تروریستی سازمان ملل قرار گیرند، اما به منظور دستیابی یه یک سازش از پیگیری این تقاضای خود منصرف شد.
 
گفتنی است که گروههای قرار گرفته در فهرست گروههای تروریستی سازمان ملل- همچون گروه تروریستی داعش و النصره- در آتش بس توافقی میان آمریکا و روسیه در سوریه منظور نشده اند.
 
شایان ذکر است که هنوز یک روش دیپلماتیک برای گنجاندن گروههای ناقض آتش بس سوریه در فهرست گروههای تروریستی سازمان ملل وجود دارد.
 
وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: «ما به زودی در شورای امنیت این مسئله را مطرح خواهیم کرد که نام گروههای ناقض آتش بس در سوریه در کنار نام گروه تروریستی داعش و جبهه النصره به فهرست گروههای تروریستی سازمان ملل اضافه شوند».
 
گفتنی است که در هفته گذشته،‌ محمد علوش رهبر گروه جیش الاسلام و رئیس شورای عالی مذاکرات وابسته به مخالفان دولت سوریه از معارضان سوری خواست تا با آتش گشودن به سمت جبهه های جنگ به نیروهای بشار اسد حمله نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *