پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۶

عزم جزم نوبخت برای قطع نشدن یارانه پولدارها!

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 486278
معاون رئیس جمهور باانتقاد از مصوبه مجلس مبنی بر حذف۲۴میلیون ایرانی پردرآمد کشور از جمع یارانه بگیران این مهم راغیرقابل اجرا و ناعادلانه دانست و بابیان اینکه انتظار مصوبه حذف ۲۴ میلیون نفری را از مجلس نداشتیم گفت: چشم امید دولت به شورای نگهبان است.
عزم جزم نوبخت برای قطع نشدن یارانه پولدارها!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در استانداری سمنان با بیان اینکه قطع یارانه 24 میلیون نفر با درآمد ماهانه بیش از سه میلیون تومان از نظر دولت نه اجرایی است و نه عادلانه اظهار داشت: از مجلسی که به این حد با دولت همکاری داشت؛ انتظار این مصوبه را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این مصوبه مجلس، عدم حذف این تعداد از یارانه بگیران از سوی دولت جرم تلقی می‌شود و مجلس به تبصره 14 قانون بودجه الحاقیه‌ای را اضافه کرد که بر اساس آن دولت باید یارانه حدود 24 میلیون ایرانی را با درآمد بیش از سه میلیون تومان قطع کند اظهار داشت: این مهم تکلیف سنگینی بر گردن دولت خواهد بود و چشم امیدمان به شورای نگهبان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعداد افرادی که بالاتر از سه میلیون تومان درآمد دارند به 24 میلیون نفر نمی‌رسد گفت: هرچند مجلس با قصد کمک به دولت این کار را انجام داده و به اظهارات مقامات دولتی مبنی بر اینکه پرداخت یارانه فشار زیادی به دولت وارد می‌کند استناد می‌کرد و دولت نیز با مجلس برای حذف یارانه افراد ثروتمند هم‌نظر است؛ اماباید پرسید که آیا افراد ثروتمند افرادی هستند که بیش از سه میلیون تومان درآمد دارند؟

نوبخت با اشاره به اینکه استناد به درآمد سه میلیون تومانی روش درستی برای حذف یارانه افراد نیست بیان کرد: بسیاری از افراد توان کسب درآمد سه میلیون تومانی را دارند؛ اما باید این مورد درباره افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌‌کنند یا شرایطی مانند مستأجرنشیتی، فرزندان دانشگاهی و مواردی این‌چنینی را دارند مستثنی شوند که این مصوبه هیچ استثنایی برای آن تعیین نکرده است.

وی با بیان اینکه ماهانه سه میلیون و 400 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌شود عنوان کرد: البته تأمین این مقدار یارانه برای دولت کار دشواری است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت از سال گذشته قطع یارانه افراد ثروتمند را آغاز کرده است تصریح کرد: ما نیز معتقدیم که باید یارانه افراد مستغنی قطع شود و در این راستا سال 94 یارانه بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر از افراد ثروتمند قطع شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه تعداد افرادی که در ابتدا یارانه آنان قطع شده بود بیش از چهار میلیون و 500 هزار نفر بود تصریح کرد: تعدادی از این افراد مستنداتی ارائه دادند که مشخص شد شایسته دریافت یارانه هستند و دولت نیز قصد قطع یارانه افراد مستحق را ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که منابع حاصل از این قطع یارانه ها صرف چه اموری می‌شود گفت: بر اساس موارد تصریح شده در مواد 7 و 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها، این منابع صرف حمایت از تولید، اشتغال و بهداشت و درمان می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


24 میلیون نفر یعنی از هر 3 نفر یکی. فردا این مقدار حذف کنن خودتون دادتون در نمیاد چرا یارانه منو قطع کردین؟
حسین
24 ملیون حذف یارانه پردرامدها یعنی حذف چند درصد از آرا دولت اصلاحات در انتخابات بعدی میشه !؟ کسی میدونه چاقو که دسته خودشو نمی بره
معلم
پس چرا يارانه‌ي من معلم را كه حقوقم كمتر از 2 ميليون تومان است را 7 ماه است كه دولت تدبير و اميد قطع كرده است؟ فقط به خاطر اينكه همفكر دولت نيستيم و از طريق فرمانداري‌ها حذف شده ايم
من هنوز نفهمیدم اگر نمیخواهند قطع کننذ چرا یارانه من را قطع کرده اند که هنوز توان تشکیل خانواده را نداشتم حقوق زیر 2 میلون با سابقه 19 سال کار و ماشین12 میلیونی و خانه 150 میلیونی!!!!! بخدای واحد هیچ چیز دیگه و درامد دیگر ندارم!!!!!
دولت خیلی دلش می خواهد یارانه ها را قطع کند اما برای عوام فریبی و از دست ندادن ارای ملت در انتخابات به ظاهر با قطع یارانه ها مخالفت می کند کافیست سخن دولتمردان را در خصوص یارانه ها در این 3 سال اخیر در اینترنت مرور کنید و پی به ریا کاری ببرید .
اسفند 94 می گفتید به لیست ما رای بدهید تا یارانه تان قطع نشود الان که رای نیاوردید می خواهید یارانه یک سوم مملکت را قطع کنید تا سال دیگر با شعار برگشت یارانه ها به میدان برگردید تکلیف خودتون رو مشخص کنید لطفا
ملت
United States
دخترم تهران فوق مى خونه،حقوقى كه از بنياد شهيد مى گيره يك ميليون وچهارصد هزار تومان است ويارانه دخترم را پنج ،شش ماهه كه قطع كردند.
سربازی افرادفقیراقطع کنید یارانه خودرابه دولت خواهند بخشید.
معلم بازنشسته
كارهاي بزرگ دل و جرئت ميخواهد كه متاسفانه دولتمردان روحاني چنين دل و جرئتي ندارند .
Germany
آقاي نوبخت!!!!!
به خدا دنيا ارزش اين فيلم بازي كردنها را نداره و با اين كارها فقط و فقط مسؤوليت شب اول قبرت را به شدت زيادتر از ايني كه هست ميكني.
شماها مجددا انتخاب نخواهيد شد
مطمئن باش
محمد لاچینی
United States
پس همچین که میگفتن هم مصیبت عظما نیست!!!
Germany
نفاق از كفر بدتر است
کاظم
Germany
عجله نکنید بعد از انتخابات یارانه فقیر وغنی باهم قطع میشه!
شهرام ظفری کوره تاش
باسلام اینجانب کارگر و یک نفرحقوق بگیر تامین اجتماعی میباشم وحقوق حدود 1200000تومان میگیرم و4نفر میباشیم وقسط به چند بانک بدهکارم درصورت لزوم آماده ام شماره اقساط بانک ها را بدم واستعلام نمایید. یارانه اینجانب وخانواده از بهمن ماه حذف شده اعتراض نموده ام ولی هنوز جوابی دریافت ننموده ایم. بااینکه بدهی بانکی زیادداشته و2فرزند محصل دارم ومحل کارم با مسکنم خیلی فاصله داردوحدود400 هزار تومان پول سوخت بابت ایاب ذهاب میدم خیلی فشار به خانواده بابت قطع یارانه آمده است لذا خواهشمند است بررسی مجدد بفرمایید ویارانه قشر کارگر مجددا واریز نمایید.باتشکر
بازنشسته فرهنگی
آیا یک بازنشسته پولدار است که یارانه اش را از اول مهر 94 قطع کردید باید گفت شما طرفدار قطع یارانه اقشار ضعیف جامعه هستید یارانه را به پزشکان و اعضا ی هیات علمی دانشگاهها بدهید که محتاج یارانه اند
کسی برای خدا کار نمیکنه.
وقتی آقای هاشمی سفرکیش هرساله اش ترک نمیشه میخواین دردما رو بفهمه؟!