کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عزم جزم نوبخت برای قطع نشدن یارانه پولدارها!

1 ارديبهشت 1395 ساعت 15:36

معاون رئیس جمهور باانتقاد از مصوبه مجلس مبنی بر حذف۲۴میلیون ایرانی پردرآمد کشور از جمع یارانه بگیران این مهم راغیرقابل اجرا و ناعادلانه دانست و بابیان اینکه انتظار مصوبه حذف ۲۴ میلیون نفری را از مجلس نداشتیم گفت: چشم امید دولت به شورای نگهبان است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در استانداری سمنان با بیان اینکه قطع یارانه 24 میلیون نفر با درآمد ماهانه بیش از سه میلیون تومان از نظر دولت نه اجرایی است و نه عادلانه اظهار داشت: از مجلسی که به این حد با دولت همکاری داشت؛ انتظار این مصوبه را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این مصوبه مجلس، عدم حذف این تعداد از یارانه بگیران از سوی دولت جرم تلقی می‌شود و مجلس به تبصره 14 قانون بودجه الحاقیه‌ای را اضافه کرد که بر اساس آن دولت باید یارانه حدود 24 میلیون ایرانی را با درآمد بیش از سه میلیون تومان قطع کند اظهار داشت: این مهم تکلیف سنگینی بر گردن دولت خواهد بود و چشم امیدمان به شورای نگهبان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعداد افرادی که بالاتر از سه میلیون تومان درآمد دارند به 24 میلیون نفر نمی‌رسد گفت: هرچند مجلس با قصد کمک به دولت این کار را انجام داده و به اظهارات مقامات دولتی مبنی بر اینکه پرداخت یارانه فشار زیادی به دولت وارد می‌کند استناد می‌کرد و دولت نیز با مجلس برای حذف یارانه افراد ثروتمند هم‌نظر است؛ اماباید پرسید که آیا افراد ثروتمند افرادی هستند که بیش از سه میلیون تومان درآمد دارند؟

نوبخت با اشاره به اینکه استناد به درآمد سه میلیون تومانی روش درستی برای حذف یارانه افراد نیست بیان کرد: بسیاری از افراد توان کسب درآمد سه میلیون تومانی را دارند؛ اما باید این مورد درباره افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌‌کنند یا شرایطی مانند مستأجرنشیتی، فرزندان دانشگاهی و مواردی این‌چنینی را دارند مستثنی شوند که این مصوبه هیچ استثنایی برای آن تعیین نکرده است.

وی با بیان اینکه ماهانه سه میلیون و 400 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌شود عنوان کرد: البته تأمین این مقدار یارانه برای دولت کار دشواری است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت از سال گذشته قطع یارانه افراد ثروتمند را آغاز کرده است تصریح کرد: ما نیز معتقدیم که باید یارانه افراد مستغنی قطع شود و در این راستا سال 94 یارانه بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر از افراد ثروتمند قطع شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه تعداد افرادی که در ابتدا یارانه آنان قطع شده بود بیش از چهار میلیون و 500 هزار نفر بود تصریح کرد: تعدادی از این افراد مستنداتی ارائه دادند که مشخص شد شایسته دریافت یارانه هستند و دولت نیز قصد قطع یارانه افراد مستحق را ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که منابع حاصل از این قطع یارانه ها صرف چه اموری می‌شود گفت: بر اساس موارد تصریح شده در مواد 7 و 8 قانون هدفمندی یارانه‌ها، این منابع صرف حمایت از تولید، اشتغال و بهداشت و درمان می‌شود.


کد مطلب: 486278

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/486278/عزم-جزم-نوبخت-قطع-نشدن-یارانه-پولدارها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com