سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

خبرگزاری فرانسه: بسیاری از تحریم‌های ایران پابرجاست

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 486246
یک رسانه مطرح غربی در گزارشی با اشاره به فشارهای آمریکا به شرکت‌های خارجی راغب به سرمایه‌گذاری در ایران نوشت: «شاید از نظر فنی درهای ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی باز باشد اما بسیاری از تحریم‌ها باقی است».
به گزارش جهان به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به «ترس‌»‌ شرکت‌ها و بازرگانان کشورهای غربی از سرمایه‌گذاری در ایران تاکید کرده و به نظر این رسانه این موضوع ناشی از تداوم فشارهای آمریکا است.

در ادامه تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها درباره فشارهای آمریکا به کشورهای خارجی که مایل به سرمایه‌گذاری در ایران پس از توافق برجام هستند، یک رسانه غربی اذعان کرد که فشارهای واشنگتن مانع از تبادلات تجاری با ایران شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد :‌«پس از توافق هسته‌ای با غرب، شاید ایران از نظر فنی درهایش برای سرمایه‌گذاران خارجی باز باشد اما با توجه به اینکه بسیاری از تحریم‌ها باقی است این موضوع سبب بازدارندگی در برابر شرکای تجاری احتمالی است چرا که آنها از اینکه آمریکا آنها را دوباره با مجازات‌ها تنبیه کند، نگران هستند».

در این گزارش آمده که آمریکا و دیگر کشورهای غربی تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را که بخش اعظم آنها مربوط به صدور نفت و تبادلات مالی بوده، برداشتند اما این کشور همچنان در دیگر حوزه‌های ادعای از قبیل حمایت از تروریسم و حقوق بشر، ‌همچنان در لیست تحریم‌های واشنگتن است.

در همین ارتباط یک متخصص امور تحریم‌ها که در آمریکا مشغول به کار است،‌ تاکید کرده که علی رغم برداشتن تحریم‌های هسته‌ای، نظام کلی تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجا است.

این کارشناس مستقر در آمریکا که نامش «فرهاد علوی» ذکر شده، گفته است :‌«تحریم‌های ایران همچنان پویا و سرزنده هستند».

پیش از این مقامات ارشد آمریکایی از اوباما، کری و مقامات وزارت خزانه‌داری این کشور بارها از پابرجا بودن تحریم‌های ایران در حوزه‌هایی چون تروریسم، حقوق بشر، موشکی و غیره تاکید کرده بودند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود به نگرانی شرکت‌ها و بانک‌های غربی از تکرار فشارها و تنبیه‌های آمریکا به آنها به خاطر «نقض تحریم‌های ایران» اشاره و تصریح کرد :‌«بزرگترین تنبیه و مجازات به خاطر نقض تحریم‌ها به ارزش 8.9 میلیارد دلار ضد بی‌ان‌پی پاریباس(فرانسه) اعمال شد و در تنبیه‌های مشابهی ضد اچ‌اس‌بی‌سی(انگلیس) و کامرز بانک(آلمان) آنها هم آسیب دیدند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *