کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه موشک مافوق صوت پرتاب کرد

1 ارديبهشت 1395 ساعت 12:38

روسیه موشک مافوق صوت 100 تنی خود با نام سرمت را که به «جهان پیما» شهرت یافته با موفقیت پرتاب کرد.


به گزارش جهان به نقل از ایرنا، روسیه نخستین نمونه از موشک مافوق صوت 100 تنی خود با نام سرمت را که به «جهان پیما» شهرت یافته و توان حمل کلاهک 10 تنی و سرعت گیری 11000 کیلومتر در ساعت را دارد با موفقیت پرتاب کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه یگان های موشکی راهبردی می توانند با این موشک چه از مسیر قطب جنوب یا قطب شمال از خاک روسیه هر نقطه جهان را هدف گیری کنند، به نقل از منابع نظامی این کشور نوشت: موشک جدید از محدوده نظامی دومباروفسکی در استان اورنبورگ با موفقیت پرتاب شد.

هر چند هنوز این پرتاب آزمایشی مورد تایید رسمی قرار نگرفته است، اما منابع نظامی انجام این عملیات را تایید کرده اند.
مسکو در واکنش به برنامه های موشکی آمریکا و توسعه حوزه نفوذ پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شرق اروپا نزدیک مرزهای روسیه، بیشترین توجه خود را به افزایش قدرت موشکی دوربرد و میان برد و همچنین تاکتیکی معطوف کرده است.

براساس برنامه اعلام شده، قرار است موشک قاره پیمای سرمات جایگزین موشک بالستیکی 'ار اس ـ 20 و' موسوم به 'ویوود' شود که طبق طبقه بندی ناتو SS-18 یا شیطان نام دارد.

این موشک که کار ساخت آن سال 2009 آغاز شده بیش از 100 تن وزن دارد و جزو گروه موشک های فوق سنگین است که از سکوهای زیرزمینی پرتاب خواهد شد.


کد مطلب: 486208

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/486208/روسیه-موشک-مافوق-صوت-پرتاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com