جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه وزیر بهداشت درباره دانش آموزان

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 486051
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر دانش آموزان ویتامین D مصرف نکنند دچار نرمی استخوان و کجی پا می شوند، لذا مصرف ماهانه یک مرتبه ویتامین D توصیه می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اکبر سیاری در همایش سفیران سلامت دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: هدف نخست برای سفیران سلامت این است تا از نظر جسمی در سلامت باشند و این نکات را برای حفظ سلامتی به اطرافیان خود انتقال دهند.

وی افزود: کم تحرکی و تغذیه نامناسب، سلامت افراد را به خطر می اندازد. اگر دانش آموزان این موارد را رعایت نکنند، دچار اضافه وزن می شوند. برای حل مشکل چاقی و اضافه وزن، باید عادات غذائی اصلاح شود و تحرک داشته باشیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: سفیران سلامت مروج سلامت در بین مردم هستند و تعقل، تدبیر و ادراک در این میان لازم است.

وی ادامه داد: قدرت تفکر را آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه علمیه رشد می دهند و ماموریت آموزش و پرورش، ارتقاء قدرت تفکر دانش آموزان است.

سیاری تصریح کرد: ما از طریق دوره های آموزشی، مهارت تفکر منطقی نقادانه و حل مساله را به سفیران سلامت آموزش می دهیم تا آنان نیز به همسالان خود منتقل کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: مکمل ویتامین D و آهن در مدارس و شبکه بهداشت توزیع می شود. چرا که بر اساس یک مطالعه، میزان کمبود ویتامین D در طی ده سال در کشور ۶ برابر شده است.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت و حمایت دولت باعث شده امروز در هیچ خانه بهداشت و مدرسه ای نباشد که مکمل ویتامین D و آهن را توزیع نکنیم.

سیاری خطاب به دانش آموزان تاکید کرد:  اگر ویتامین D مصرف نکنید دچار نرمی استخوان و کجی پا می شوید. توصیه می کنم ماهانه یک مرتبه ویتامین D مصرف کنید.

وی تصریح کرد: طی بررسی انجام شده در مشهد و سبزوار از ۷۵ درصد دانش آموزان که کمبود ویتامین D داشته اند در مدت ۹ ماه این ویتامین را مصرف کرده، میزان کمبود تا ۵.۶ درصد کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *