شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ننه‌من غریبم‌بازی خودروسازان برای قطعه‌سازان

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 486046
رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: از مسئولین ذیربط انتظار داریم که اجازه دهندخود قطعه‌سازان بتوانند به طور قانونی محصولات خود را در بازارهای لوازم یدکی به فروش برسانند.
به گزارش جهان، محمد باقر رجال رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مبنی بر میزان توان تولید سازندگان داخل اظهار داشت: سازندگان قطعات برای شرکت سایپا(خودروی پراید) تا 95 درصد و در ایران‌خودرو(پژو) 85 درصدو بیشتر توان تولید دارند. هم‌چنین انجمن سازندگان قطعات طی سالیان گذشته همواره برای ارتقا کیفی محصولات خودرو تلاش کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این زمینه با 5 کشور بزرگ قطعه‌ساز دنیا تفاهم همکاری امضا کرده و سرمایه‌گذاری‌های عظیم انجام داده‌ایم تا بتوانیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

رجال با ابراز انتقاد از نحوه پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت: متأسفانه خودروسازان برای پرداخت مطالبات قطعه سازان در فشار هستند و درخواست ما از مسئولین ذیربط این است که خود قطعه‌سازان بتوانند به طور قانونی محصولات خود را در بازارهای لوازم یدکی به فروش برسانند.

طبق آمار رسمی وزارت صنایع و معادن از سال 62 تا کنون 2 هزار و 200 پروانه تولید صادر شده که از این تعداد 800 واحد تولیدی به طور مستقیم و 400 واحد تولیدی وابسته به صورت غیرمستقیم رسماً طرف قراداد خودروسازان هستند.

رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ضمن ابراز تأسف از سیاست‌های اتخاذ شده توسط خودروسازان گفت خودروسازان برای کاهش هزینه‌های تولید خود اقدام به خرید کالاهای با کیفیت پایین یا قطعات چینی می‌نمایند که انجمن سازندگان قطعات هیچ گونه شناختی روی این  گونه محصولات ندارند بنابراین توانایی پاسخگویی به مصرف‌کننده را نخواهد داشت.

شایان ذکر است چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو، ماشین‌آلات راه سازی؛معدنی کشاورزی و موتورهای زمینی تهران 4 الی 7 خرداد ماه سال 1395 در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی برگزار شد که بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *