جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جولان خواننده‌های لس‌آنجلسی درشایعات

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 486039
جریان مقطعی انتشار اخبار و شایعات در رسانه‌های غیر رسمی مبنی بر دریافت مجوز خواننده‌های لس آنجلسی که هر از گاهی نقل محافل می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جریان مقطعی انتشار اخبار و شایعات در رسانه‌های غیر رسمی مبنی بر دریافت مجوز خواننده‌های لس آنجلسی که هر از گاهی نقل محافل می‌شود، به عنوان یک استراتژی نخ‌نما برای پیگیری‌ها و انتشار گسترده خبر تولید یک آلبوم غیرقانونی از سوی این خوانندگان کاربرد گذشته را نخواهد داشت و بعید و دور از ذهن است که چنین افرادی با سوابقی که در خارج از کشور داشته‌اند، اجازه فعالیت در ایران را داشته باشند.
 
در سال‌های گذشته افرادی مانند «حبیب» که عمده فعالیت خود را در آن سوی مرزها پشت سر گذاشته بود، وارد این فضا شدند و بارها زمزمه بازگشتشان سر زبان‌ها افتاد و حتی بسیاری از آن‌ها سال‌های سال است که در ایران ساکن هستند، اما برخلاف جریان‌های غیررسمی خبری هرگز اجازه فعالیت رسمی به آنها داده نشد و به تازگی هم زمزمه دریافت مجوز آلبوم و برگزاری کنسرت عباس قادری که موسوم به خواننده کوچه بازاری در دوران پهلوی بود، به گوش می‌رسد. اما با سوابق و کارهایی که او دارد به طور کامل مشخص است که این موضوع شایعه‌ای دیگر است که باز هم زاییده جریان های غیررسمی مرتبط با این خوانندگان ممنوع الفعالیت است.  
 
در این خصوص و برای رفع یکسری از ابهامات و شایعه درخواست عباس قادری برای دریافت مجوز، با فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفتگویی داشتیم که وی در این باره گفت: تا به حال درخواستی از طرف ایشان به دست ما نرسیده است و مجوزی هم از سوی ما صادر نشده و اگر که آلبوم این خواننده در بعضی از فروشگاه‌ها توزیع شده است، مربوط به صنوف است و باید با آنها برخورد کرد.
 
وی درباره روند بررسی برای دریافت مجوز یک آلبوم عنوان کرد: در هر درخواستی که به دفتر موسیقی ارائه می‌شود، یک روند بررسی وجود دارد و زمانی که از طرف یک شرکت و موسسه برای سیستم سامانه‌ای ما درخواستی ارسال می‌شود، به ترتیب نظارت از ترانه گرفته تا موسیقی به صورت متوالی و منظم و از درگاه الکترونیک انجام می‌گیرد که یکی از این بررسی‌ها مربوط به سوابق این افراد است و به طور حتم استعلام‌های مربوطه در این زمینه انجام خواهد شد.

در ادامه این پیگیری‌ها گفتگویی هم داشتیم با فریدون خشنود که در اخبار منتشر شده نام این فرد به عنوان آهنگساز در آلبوم عباس قادری مطرح شده است که زوایای دیگری از این ماجرا را نمایان می‌کند.

خشنود در این باره گفت: این موضوع از اوایل انقلاب آغاز شده است که با پیگیری‌هایی که من انجام داده‌ام، مشخص شد که نوازنده ساز «تمپو» قادری است که نام من را به جای نام خود گذاشته و من اعتراض کردم، اما متاسفانه نتیجه‌ای در بر نداشت.

وی ادامه داد: من به هیچ وجه با این خواننده همکاری نداشتم و خبرهای مبنی بر این موضوع را تکذیب می‌کنم و حتی تا به حال این فرد را ندیده‌ام.

بنا بر این می‌توان گفت در اکثر موارد خواننده‌های لس آنجلسی قصد دارند، با مطرح کردن این شایعات و سوار شدن بر موج اخبار غیررسمی در فضای مجازی و سایت‌های نامعتبر در ایران برای خود تبلیغاتی داشته باشند. چون به هر حال برای رفع ابهامات و صحت و سقم این شایعات باید پیگیر موضوع بود که این جریان فارغ از هر موضوعی برای مطرح شدن مقطعی نام این خواننده‌های لس آنجلسی فراموش شده تاثیرگذار است و باید با نظارت و هوشمندی بیشتر به این جریانات پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *