پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

عدم وفاق اصلاح‌طلبان روی ریاست عارف

سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 485929
قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه وفاق کامل در میان اصلاح‌طلبان برای ریاست عارف وجود ندارد، گفت: برای ریاست لاریجانی در مجلس دهم زمینه فراهم است.
به گزارش جهان، پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ارزیابی خود از ریاست مجلس دهم اظهار داشت: موضوع ریاست مجلس طبعاً موضوعی است که بعد از شکل‌گیری مجلس مشخص خواهد شد و پیشاپیش می‌توان این برآورد را داشت که با توجه به اینکه اکثریت مجلس تاکنون با اصول‌گرایان است، طبیعی است که زمینه‌ها برای اینکه ریاست در حوزه اصول‌گرایی باقی بماند، وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر نشست‌ها و جلسات فراکسیونی اصول‌گرایان به‌طور جدی برگزار شود، زمینه‌ها برای انتخاب هموار آقای لاریجانی فراهم است. با سوابقی که آقای لاریجانی دارد و دو دوره ریاست مجلس را به‌عهده داشته، طبیعتاً هم‌اکنون زمینه‌ها برای ریاستش فراهم است. ان‌شاءالله در دور دوم انتخابات اصول‌گرایان بتوانند بیشتر کرسی‌ها را از آن خود کنند.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه گفته می‌شود گزینه اصلاح‌طلبان آقای عارف است، گفت: درباره اینکه عارف رئیس مجلس شود، وحدت نظر در میان اصلاح‌طلبان وجود ندارد، به‌ویژه حزب کارگزاران و احزاب و طرفداران دولت خیلی تمایلی به اینکه عارف رئیس شود، ندارند و چشم اصلاح‌طلبان به مرحله دوم انتخابات است و امیدوارند با کسب کرسی‌های بیشتر بتوانند اکثریت مجلس را به دست آورند و ریاست را از آن خود کنند.

سروری یادآور شد: با توجه به اینکه چهره‌های توانمندی در میان اصول‌گرایان وجود دارد، می‌توان تشخیص داد که بیش از 50 درصد کرسی‌های مجلس از آن اصول‌گرایان خواهد بود.

وی ادامه داد: از این جهت وفاق کاملی بین اصلاح‌طلبان برای ریاست آقای عارف وجود ندارد و زمینه نیز برای وفاق بین اصول‌گرایان برای ریاست مجلس وجود دارد.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان تصریح کرد: آقای لاریجانی باید تلاش بیشتری برای نزدیکی به جریان‌ها و طیف‌های مختلف جهت انسجام بیشتر داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *