جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پول توجیبی صندوق توسعه ماهانه شد

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 485761
رئیس مجلس شورای اسلامی با رفع ابهامی از لایحه بودجه تاکید کرد که سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی باید به صورت ماهانه واریز شده و در پایان ماه یازدهم تسویه حساب نهایی صورت گیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار داشت.

غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران با اعلام اخطار اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: سیاست‌های مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه تبدیل به برنامه شد که در آن سیاست‌های مهم صندوق توسعه ملی مشخص شد که باید ماهانه سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی واریز شود.

وی ادامه داد: در تبصره‌ای از لایحه بودجه آمده است که در ماه یازدهم سهم صندوق توسعه ملی محاسبه و پرداخت شود که این مخالف قانون اساسی است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس این اخطار را وارد دانست و گفت: سهم صندوق توسعه ملی باید به صورت ماهانه واریز شود، اما این تبصره به نوعی ابهام دارد که گویا تا ماه یازدهم سهم صندوق توسعه ملی نباید پرداخت شود و ماه یازدهم این اقدام صورت گیرد.

صالح نماینده دولت در مجلس نیز گفت:  طبق قانون سهم صندوق توسعه ملی باید ماهانه پرداخت شود و دولت نیز به این امر اذعان دارد.

در پایان لاریجانی تصریح کرد که این ابهام کاملا رفع شده و مقرر شد ماهانه سهم صندوق توسعه ملی پرداخت شود و تسویه حساب نهایی در ماه یازدهم صورت گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *