شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
فدراسیون عربستان:رسانه‌های هتاک ربطی به ما ندارند!

رای AFC ما را از حضور در ایران منع می‌کند!

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 485675
فدراسیون عربستان درباره نیامدن به ایران برای بازی با عراق را رای AFC را دلیل اصلی خود دانست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کشمکش و درگیری میان فدراسیون عربستان و عراق بر سر میزبانی تهران بالا گرفته است. پس از ماجرا اهانت برخی رسانه‌های سعودی به رئیس فدراسیون عراق، شب گذشته احمد عید رئیس فدراسیون عربستان با همتای عراقی خود تماسی تلفنی داشته است و از او به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرد.

واکنش رئیس فدراسیون عراق به سعودی‌ها از موضع قدرت بود زیرا عبدالخالق مسعود پاسخی دندان شکن به عربستان داده و گفته بود که آنها باید رسما از ملت عراق عذرخواهی کنند.

در این راستا عندنان المعیبد سخنگوی فدراسیون عربستان در مصاحبه با روزنامه المدی عراق درباره اختلاف اخیر دو فدراسیون اظهار داشت: درباره اهانت و بی احترامی برخی از رسانه‌های عربستان به شخص عبدالخالق مسعود رئیس فدراسیون عراق باید بگویم که ما از این اتفاق متاسفیم و افراد متجاوز را محکوم می‌کنیم اما درخواست فدراسیون عراق مبنی بر عذرخواهی رسمی به ما رابطی ندارد زیرا رسانه‌ها زیر نظر ورزات فرهنگ و ارشاد هستند و هیچ ارتباطی با وزارت ورزش و فدراسیون ندارد. پس با این تفاصیل درخواست فدراسیون عراق به انتشار بیانیه‌ عذرخواهی از سوی همتای عربستانی‌اش درست نیست.

وی درباره علت نیامدن عربستان به تهران برای بازی با عراق گفت: تصمیم نیامدن ما به ایران تنها به تیم‌ملی عراق ختم نمی‌شود و برای ما فرقی نمی‌کند که تیم‌ملی عراق باشد یا تیمی دیگر زیرا تصمیم AFC است که ما را به وارد شدن به خاک ایران منع می‌کند. کمیته اجرای کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه گذشته رای خود را صادر کرد و اعلام کرد که هیچ کدام از باشگاه‌ها عربستان و تیم‌های ملی در رده‌های مختلف به خاطر مسائل امنیتی حق ندارند در ایران حضور پیدا کنند. در نتیجه برای ما فرقی نمی‌کند که عراق باشد یا کشوری دیگر.

سخنگوی فدراسیون عربستان درباره شرط فدراسیون عراق که پیش از این اعلام کرده بود اگر عربستانی‌ها به ایران برای بازی با ما نمی‌آیند باید بازی خانگی خود را به کشوری ثالث منتقل کنند، گفت: شرط فدراسیون عراق درباره اینکه اگر به ایران نیاییم منطقی نیست زیرا ما که از سوی فیفا تحریم نیستیم و بازی‌های خانگی خود را در خانه انجام می‌دهیم. فدراسیون عراق از سوی فیفا تحریم است و باید بازی‌های خود را به کشوری دیگر منتقل کند. در نتیجه عراق حق ندارد درباره میزبانی ما صحبت کند و اظهار نظری داشته باشد زیرا فیفا مقرر کرده که بازی‌های خانگی ما در جده یا ریاض یا هر شهر دیگری برگزار شود، اما درباره میزبانی استرالیا که فدراسیون عراق از AFC و فیفا این درخواست را کرده است ما نیز بررسی می‌کنیم و این پیشنهاد خوبی است و به احتمال زیاد بازی عراق با ما در استرالیا برگزار خواهد شد.

المعیبد درباره نشست دو فدراسیون عربستان و عراق در تاریخ 27 آوریل(7 اردیبشهت) در دوحه درباره تصمیم‌گیری برای میزبانی تهران گفت: در این جلسه مطمئنا درباره میزبانی ایران بحثی نخواهد شد زیرا امری قطعی است ولی درباره ختم به خیر این مسئله بحث خواهد شد و امیدوارم نتیجه جلسه خوب باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *