پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷
در برنامه گفتگوی ویژه خبری ؛

احمد توکلی: برداشت ۲.۵ میلیارد از خزانه و صندوق توسعه ملی هنوز بلاتکلیف است

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 485544
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشت دو و نیم میلیاردی از خزانه و صندوق توسعه ملی هنوز بلاتکلیف است خواهان توضیح درباره چرایی بلا تکلیف ماندن این برداشت شد.
احمد توکلی:  برداشت ۲.۵ میلیارد از خزانه و صندوق توسعه ملی هنوز بلاتکلیف است
گروه اقتصاد جهان نيوزـ احمد توکلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو سیما، خواهان توضیح چرایی بلا تکلیف ماندن دو و نیم میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملی شد.

وی افزود: نه تنها این مبلغ به صندوق توسعه برنگشته بلکه در محلی به غیراز موارد یاد شده هزینه شده است.

توکلی در ادامه به خریداری دو ساختمان توسط وزارت جهاد کشاورزی از محل برداشت از صندوق توسعه اشاره کرد گفت: دولت نه تنها دو و نیم میلیارد را صرف اهداف های یاد شده نکرده بلکه اقدام به خرید ساختمان‌های غیر ضروری هم کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنان مصرانه تکرار و تاکید کرد: در هرحال دو و نیم میلیارد دلار مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی به خانه باز نگشته است و مورد تخلف قرار گرفته است.

بخشنده: خرید‌های بخش کشاورزی دولت قبل قانونی است

عبدالمهدی بخشنده نماینده دولت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو سیما و در ارتباط با میزان دو و نیم میلیارد برداشت از صندوق گفت: اصل این مبلغ تنها یک میلیارد و صدو شصت میلیون دلار بوده که برای خریداری و انبار ذخایر راهبردی و واردات کالاهای کشاورزی اعم از گندم، کود و شکر و غیره هزینه شده است.

وی افزود: این مبلغ  به منظور رفع نیاز و تامین مواد اولیه و مورد نیاز وزارتخانه های صنعت و تجارت، بهداشت و جهاد کشاورزی صرف شده و مابقی آن به صندوق توسعه ملی باز پس داده شده است.

بخشنده خاطرنشان کرد: دولت قبل زمانی این هزینه را انجام داده است که ذخایر گندم  در تهران به 21 روز و در برخی شهرستان‌ها به سه روز رسیده بود بنابراین وارد کردن گندم در آن زمان امری ضروری بوده است.

بخشنده تاکید کرد: ساختمان‌های جدید خریداری شده وزات جهاد کشاورزی از محل فروش ساختمان‌های قدیمی این وزارتخانه درسطح شهر تامین شده است و ارتباطی به مبلغ برداشت شده از صندوق توسعه ملی ندارد.

وی به خرید های انجام شده مانند 800 میلیاردتومان کود شیمیایی و 800 میلیون یورو شکر اشاره کرد ادامه داد: هیچ کدام از تخلفات و اتهامات مطرح شده، متوجه وزارت جهاد کشاورزی و دولت قبل نیست و اگر کاری صورت گرفته کاملاً دارای مجوز بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بازم خوبه انقدر افشاگری هم صورت می گیره
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
بسه دیگه خجالت نمیکشید این جمله رو تکرار می کنید؟
روحانی ممنونیم
کنایه بود!!!!
اگه زمان احمدی نژاد اینجوری برداشت میشد روزنامه های زننجیره ای زنجیره ای می کوبیدن
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ دزد می دوید و فریاد می زد دزد را بگیرید حالا حکایت انهایی است که سوء استفاده های مالی این دولت را با کمال پررویی به دولت قبل نسبت می دهند و وقتی رسوا می شوند سکوت می کنند . و از همه مصیبت بار تر اینکه خود را اصلاح طلب هم معرفی می کنند .