چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تلاش امیرقطر برای تعطیلی الجزیره

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 485511
برخی منابع قطری و مصری مدعی شدند امیر قطر به دنبال تعطیل کردن شبکه «الجزیره» و جایگزین کردن یک شبکه دیگر است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع آگاه مصری و قطری مدعی شدند شبکه «الجزیره» قطر در حال بسته شدن کامل است و جایگزین آن شبکه «العربی‌الجدید» است که در آینده‌ای نزدیک از لندن به دوحه منتقل خواهد شد.

بر اساس گزارش روزنامه «روزالیوسف»، «عزمی بشاره» عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و مقام مسئول در دفتر «العربی‌الجدید» از اتاق اصلی خبر شبکه الجزیره بازدید کرده و دستور برخی اصلاحات داده تا مقدمه‌ای برای پخش العربی الجدید باشد.

بنا به گزارش مذکور، اختلافات شدیدی میان «تیم بن حمد» امیر قطر و مادرش شیخه «موزه» با «حمد بن خلیفه» پدر امیر قطر و «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر سابق درباره ادامه پخش الجزیره به وجود آمده، الجزیره‌ای که حمد بن خلیفه آن را تاسیس کرده است.

اما امیر فعلی قطر به شدت با ادامه پخش الجزیره به خاطر خسارت‌های بسیاری که به قطر زده، مخالف است؛ مخاطبان این شبکه به شدت کاهش یافته و از میلیون‌ها نفر به 27 هزار نفر رسیده است.

بنا به گزارش مذکور، روند بستن پایان قرارداد با کارمندان شبکه آغاز شده و تا کنون هزار تن اخراج شدند و همه اینها مقدمه‌ای برای بستن شبکه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *