پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۴

سگ‌کشی گسترده‌افراد ناشناس +عکس

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 485448
هنوز از انتشار خبر حکم دادگاه عمومی جعفرآباد برایفرد خاطی در پرونده معروف به سگ کشی زیاد نگذشته بود که خبر کشته شدن تعداد 20 قلاده سگ در منطقه ائل باغی تبریز به شبکه های اجتماعی آمد.
به گزارش جهان، هنوز از انتشار خبر حکم عجیب دادگاه عمومی جعفرآبادکه فرد خاطی در پرونده معروف به سگ کشی را به تحمل 74 ضربه شلاق و حضور یک بار در هفته در نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار به مدت یک سال و فراگیری نحوه برخورد با حیوانات و رعایت حقوق آنان محکوم کرده بود نمی گذشت که خبر کشته شدن تعداد 20 قلاده سگ در منطقه ائل باغی تبریز به شبکه های اجتماعی آمد.

هفته گذشته فیلمی از جان دادن یک قلاده سگ در منطقه ائل باغی تبریز در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن صدای شیون دختری نیز به گوش می رسد.
در این فیلم چند ثانیه ای صدای گریان و لرزان این دختر حکایت از کشته شدن تعداد زیادی سگ در این منطقه از تبریز که در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه 9 تبریز قرار دارد، می دهد.

در گفت و گوی تلفنی با این دختر جوان ماجرا را جویا شدیم.
 
سگ کشی گسترده افراد ناشناس در تبریز +عکس
 
وی گفت: حدود 20 سگ در این منطقه از شهر زندگی می کردند که من با توجه به علاقه ای که نسبت به حیوانات دارم از یک سال پیش برایشان غذا آورده و به نوعی با آنها ارتباط برقرار کرده بودم.

وی ادامه داد: به حدی من با این سگ ها صمیمی شده بودم که به محض حضورم بر روی تپه های این منطقه به سمت من می آمدند.

این دختر ادامه داد: در طول این غذادادن ها بارها با اعتراض  کارگران فضای سبز آن منطقه نیز روبرو شده بودم که از من می خواستند به جای غذا دادن بر روی چمن های منطقه آن را روی تپه های بریزم که من هم ضمن عذرخواهی همین کار را می کردم.

وی گفت: حدود دو هفته پیش بود که طبق روال برای غذا دادن به آنها آمدم که متوجه شدم خبری از سگ هایم نیست با خود فکر کردم که شاید سگ ها برای بازی رفته اند وحتما باز می گردند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته با صحنه ای مواجه شدم که به شدت دلم را به درد آورد، گفت: یکی از سگ هایم که از سال پیش برایش آب و غذا می دادم در کنار درختی در حال جان دادن بود.

این صحنه مرا بسیار آزاد داد از کارگران منطقه که جویا شدم متوجه شدم برخی افراد ناشناس که البته بنده می دانم چه کسانی هستند، گوشت های آلوده ای را در منطقه ریخته بودند که سگ های بینوا با خوردن آنها جان دادند.

وی که خود را دوستدار طبیعت  و حیوانات معرفی می کند در خصوص سم پاشی شهرداری برای دفع حیوانات موزی نیز گفت: شهرداری منطقه مدعی است که سم پاشی اقدامی معمول در طول سال است ولی به خدا! این سم ها سوسک را هم نمی کشند چه برسد به سگ!

وی اضافه کرد: در این خصوص با شهردار منطقه 9 تبریز نیز گفت و گو کرده ایم که ابراز بی اطلاعی نموده است ولی به هر حال شکوائیه ای نیز علیه کسانی که دست به این جنایت زده اند تنظیم و به دستگاه قضایی داده ایم.

این گزارش حاکی است، شهرداری منطقه 9 تبریز یکی از اصلی ترین نهادهایی است که در این خصوص مورد هجمه انتقادات قرار گرفته است ؛ حمید شاهوردی شهردار منطقه 9 در این خصوص ضمن ابراز تاسف از وقوع این اتفاق اظهار داشت: به شدت این اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی را محکوم می کنیم.

وی با رد اتهام هایی که در این خصوص متوجه شهرداری منطقه 9 تبریز و ماموران این منطقه وارد می شود افزود: ما نیز شکوائیه ای در خصوص محکوم نمودن عامل یا عاملان این اقدام غیر انسانی تنظیم کرده ایم.

وی با اشاره به برخی  جوسازی ها علیه شهرداری تبریز گفت: در فضای موجود در شهر برخی ها با بی اخلاقی و بی تقوای محض اقدام به جوسازی علیه مدیران فعال شهری نموده اند که بی تردید این اقدام آن ها به شدت مورد برخورد قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص برخورد قضایی با افرادی که اقدام به جوسازی و اتهام زنی به ماموران شهرداری منطقه 9 تبریز کرده اند نیز اقدام لازمدر حال جریان است.
 منبع: نصر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ظاهرا پروژه سیاسی شده!

دستگاههای امنیتی کجان؟
موافق سگ کشی ام
نمیدونید تو محله ما چیکار میکنن
شما که راحت آسوده تو خونت نشستی و از حقوق سگا دفاع می کنی
ولی یکی نیست از حقوق ادما مقابل سگا دفاع کنه
علی
ابتکار استعفا
United Arab Emirates
لعنت خدا و تمام جهانيان بر اينها
لايق بدترين زجر ها در دنيا هستن
امين