پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دستورات تشیع درباره اهل‎سنت و تالیف‌قلوب

يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۳۲
کد مطلب: 485420
آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: اگر عامه بفهمند دستورات این مذهب را که فرمود در مساجد آن‌ها نماز بخوانید، عیادت کنید مریضای آن‌ها را، احوال بپرسید از غُیّب آن‌ها؛ اگر این دستورات علنی شود چه تألیف قلوبی پیدا می‌شود.
به گزارش جهان به‌‌ نقل از رسا، آیت‌الله حسین وحیدخراسانی در دیدار آیت‌الله اراکی دبیر کل و جمعی از مسئولان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: اگر به دستورات شرع عمل کنیم که رفتار با مسلم چه باید باشد، خود شهادتین چه آثاری دارد، اگر عامه بفهمند دستورات این مذهب را که فرمود: صلّوا فی مساجد هم‌ در مساجد آن‌ها نماز بخوانید، عیادت کنید مریضای آن‌ها را، احوال بپرسید از غُیّب آن‌ها؛ اگر این دستورات علنی شود چه تألیف قلوبی پیدا می‌شود. این‌ها دین ما را، مذهب ما را نشناختند.
 
این مرجع تقلید ابراز داشت: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همان‌طوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود، در این حد. این یک بحث است، چقدر هم عریض و طویل از جهت معاشرت با آن‌ها.
 
وی تأکید کرد: معاشرت یک باب است، عیادت کنید از مریضاشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آن‌ها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. این رفتار ما، ان‌شاءالله با این روش عمل شود.
 
آیت‌الله وحیدخراسانی در پایان خطاب به آیت‌الله اراکی اظهار داشت: واقعاً ما پدر شما را فراموش نمی‌کنیم، به قانون توارث آنچه در او بوده لا محاله به شما منتقل شده ان‌شاءالله، توفیقات شما را از خدا مسئلت داریم. این بیت متعلق به شماست، هر موقع فرصت داشتید تشریف به یارید... صحبة اربعین یوماً قرابة فکیف بصحبة سبعین سنة، ما با مرحوم ابوی شما سال‌ها قرین بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *