کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آنلاین نباشید تا آرتروز فکری نگیرید!

27 فروردين 1395 ساعت 9:35

استفاده بی رویه از شبکه های اجتماعی تا جایی پیش رفته که فرد را دچار یک بیماری مزمن و خطرناک می کند.


به گزارش جهان، شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس، گروههای وایبری، همه و همه،‌ با دهانی باز، تشنه و چشم‌انتظار کاربران تازه هستند. شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های اینترنتی که بقایشان در گرو فروش ترافیک مصرفی به کاربران است، از زندگی آنلاین کاربران و استفاده گسترده آنها از شبکه های اجتماعی استقبال می‌کنند. شرکتهایی که بستر موبایل را در اختیار دارند، خوشحال می‌شوند که گوشی تلفن ما، حتی در رختخواب هم از ما جدا نشود.

خصوصاً این روزها که هر شکلی از فعالیت آنلاین، می‌تواند برای آنها درآمدزا باشد. بنابراین هیچکس وقت و علاقه ندارد که برای ما، از خطرهای احتمالی شبکه‌های اجتماعی بگوید. بودن در شکه های اجتماعی و آنلاین به طور تمام وقت حتی هنگام خواب و استراحت فرد را دچار آرتروز فکری می کند.

دکتر مهدی زارعی در پاسخ به اینکه آرتروز فکری چیست و چرا افراد با بودن های مداوم در شبکه های اجتماعی دچار آرتروز فکری می شوند گفت : آرتروز بیماری‌ای است که به مفاصل حمله می‌کند و نتیجه اش این می‌شود که بیمار نمی‌تواند مفاصلش را به راحتی تکان دهد.

اما آرتروز فکری بیماری‌ای است که وقتی به انسان حمله می‌کند، فرد قدرت خلاقیتش را از دست می دهد، دیگر نمی‌تواند نوآوری کند، همیشه مستأصل است و قادر به یافتن راه‌حل‌های جدید نیست. مغز هنوز هم این توانایی‌ها را دارد اما چون آرتروز گرفته قادر به تفکر و خلاقیت نیست و نمی‌تواند تمام قدرت خود را به‌کار بندد.

وی ادامه داد : فرد مبتلا به آرتروز فکری در هر سن و سالی که باشد از فکر کردن و خلاقیت و آموختن رنج می‌برد، نمی تواند کتاب بخواند، نمی تواند برنامه‌های آموزشی و مفید را تماشا کند و نمی‌تواند از دیگران بیاموزد؛ درچنین حالتی فرد دوست دارد در همین وضعیتی که هست بماند و خود را از هر حرکتی دور می‌دارد. درنتیجه کارها را طوطی‌وار انجام می‌دهد و درنهایت در "تلۀ روزمره‌گی" گرفتار می شود.

 زارعی در پایان گفت : اعتياد رواني در شبکه های اجتماعی علاوه بر آرتروز فکری ، تزلزل ارزش ها، كاهش تعاملات اجتماعي، زوال تدريجي ادبيات ملّي، بلوغ زودرس، بلوتوث و اس ام اس هاي غيراخلاقي، به خطر افتادن امنيت شخصي را به دنبال دارد.مراقب باشید تا تنها چند ساعت را به بودن در این شبکه ها اختصاص دهید چرا که اگر به این منوال پبش روید که حتی موقع خواب و استراخت دست از آتلاین بودن برندارید تا 10 سال آینده دچار این بیماری خواهید شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 485078

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/485078/آنلاین-نباشید-آرتروز-فکری-نگیرید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com