جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تست سلاح‌های جدید در رزمایش پیامبراعظم

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب: 485024
فرمانده نیروی زمینی سپاه از تست موفقیت‌آمیز سلاح و تجهیزات الکترونیک جدید این نیرو در رزمایش پیامبر اعظم (ص) خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری که به منظور اعلام دستاوردهای  رزمایش پیامبر اعظم(ص) در قرارگاه قدس زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ما از سال گذشته بنا داشتیم رزمایش امنیتی وسیعی را در منطقه برگزار کنیم تا ببینیم که اگر دچار برخی اقدامات امنیتی و ضد امنیتی شدیم توان یگان‌هایمان در چه حد است.
 
پاکپور افزود: لذا در دو منطقه جالق و میرجاوه عملیات‌های هلی‌برن، رهایی گروگان، کمین و ضد کمین، حمله به مراکز جمعیتی ضد انقلاب، عملیات مقابله با راه‌بندان و عملیات ضد تله‌های انفجاری و مین‌گذاری را اجرا کردیم. این عملیات‌ها کاملا واقعی و با آتش یگان‌های مستقر در منطقه صورت گرفت.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: تیپ هوابرد و یگان صابرین ما یگان‌های احتیاط منطقه جنوب شرق هستند و هر لحظه که اتفاقی بیفتد با هواپیما به جنوب شرق اعزام می شوند و از آنجا با بالگرد به منطقه مورد نظر هلی‌برن می‌شوند.
 
وی تصریح کرد:‌ما به همه اهداف آموزشی و عملیاتی و وحدت‌بخش خود در رزمایش رسیدیم و در این رزمایش شاهد بودیم که هر طایفه‌ای به عنوان یک قرارگاه با دسته‌های رزمی خود ارتباط داشت.
 
پاکپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات مردم‌یاری این نیرو اظهار داشت: در این دو روز سیلی در سیستان و بلوچستان رخ داد که ما برخی از واحدهایمان را در حین رزمایش برای برقراری ارتباطات جاده‌ای مردم و کمک به آنها اعزام کردیم. همچنین دو بالگرد برای رفع مشکلات مردم فرستادیم.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های این رزمایش اظهار داشت: هماهنگی بسیار خوبی بین نهادهای امنیتی استان با توجه به اینکه مسئول امنیت استان قرارگاه قدس است و یگان‌های مرزبانی، ناجا و اداره اطلاعات تحت کنترل این قرارگاه است به خوبی مشاهده شد. همچنین یکپارچگی مدیریت امنیتی استان کاملا در این رزمایش مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌ها مشارکت چشمگیر سران طوایف و مولوی‌ها و به کارگیری یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی بود.
 
پاکپور با تأکید بر نقش گسترده یگان هوانیروز در این رزمایش گفت: حدود دو سه ماه است که با تصویب فرماندهی کل قوا نیروی زمینی سپاه دارای هوانیروز شده است و بالگردهای سپاه در داخل نیروی زمینی سازماندهی شده است که ما از حجم گسترده‌ای از آنها در رزمایش استفاده کردیم.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: در این رزمایش برخی سلاح‌های خاص این منطقه که برای حفاظت و حراست به صورت الکترونیک از پاسگاه‌ها توسط نیروی زمینی سپاه ساخته شده بود را تست کردیم که با موفقیت همراه بود.
 
پاکپور با بیان اینکه توسعه اقتصادی و معیشتی هر استان به خصوص استان‌های مرزی مستلزم امنیت پایدار است، گفت: الان امنیت خوبی در سیستان و بلوچستان برقرار شده و دولت بایستی در این منطقه سرمایه‌گذاری کند.
 
وی در خصوص توسعه یگان هوانیروز اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اول ما در برنامه سال 95 و برنامه پنج ساله ششم توسعه هوانیروز در نیروی زمینی است. شاید توان بالگردی ما در حال حاضر مناسب باشد اما در حد مطلوب نیست که با سرعت آن را به حد مطلوب می‌رسانیم و می‌دانیم هلی‌‌کوپترهای تک، هجومی و پشتیبانی از ملزومات مناطق مرزی است.
 
پاکپور در خصوص سوالی مبنی بر حضور نیروهای ارتش و سپاه در سوریه گفت:‌نیروهای سپاه در سوریه اقدامات مستشاری انجام می‌دهند. برادران ارتشی هم به صورت تعدادی افراد مستشار برای اقدامات آموزشی به آنجا رفته‌اند و این حضور به صورت یگانی نیست. ما در سوریه علاوه بر اقدامات آموزشی اقدام مستشاری در ابعاد تاکتیکی و عملیاتی انجام می‌دهیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نمایش قدرت و رزمایش عامل بازدارنده کشور است و این رزمایش هم قطعا بر گروه‌های شرور و ضد انقلاب و کشورهای حامی آنها تأثیر دارد و آنها در ارزیابی‌های خود تجدیدنظر می‌کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه این رزمایش گسترده‌‌ترین رزمایش امنیتی از نظر وسعت و تعداد یگان بود، اظهار داشت:‌ پیام این رزمایش به کشورهای همسایه اعلام آمادگی نظام جمهوری اسلامی برای همکاری با آنها در جهت مقابله با پدیده شوم تروریسم است و آماده‌ایم در پاکستان، افغانستان و عراق برای مقابله با تروریست‌ها همکاری کنیم و دشمنان باید قاطعیت نظام در برخورد با ناامنی را بدانند.
 
پاکپور در پایان با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی این رزمایش قرارگاه عملیات روانی بود که در حال تعمیم آن هستیم، گفت:‌ ما در انعکاس اقدامات نیروی زمینی سپاه در رسانه‌ها ضعف داریم. و البته برخی از اقدامات ما با برخی موضوعات به عنوان مثال در شمال غرب را اصلا نمی‌توانیم رسانه‌ای کنیم. اما اقداماتی که می‌توان رسانه‌ای کرد را نیز به خوبی به مردم منتقل نمی‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *