پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سیل و آبگرفتگی در ۹ استان

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 484963
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۹ استان کشور گفت: نیروهای امدادی برای نجات یک حادثه‌دیده که در رودخانه گدارخوش مهران مفقود شده است مشغول فعالیت هستند.
به گزارش جهان به نقل از الف، ناصر چرخساز اظهار داشت: نیروهای امدادی طی ۴۸ ساعت گذشته به دلیل وقوع سیل و آبگرفتگی در ۹ استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی مشغول فعالیت و کمک به حادثه دیدگان هستند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۴۱ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین گفت: ۵۴۰ حادثه‌دیده طی ۴۸ ساعت گذشته امدادرسانی شده و هم‌اکنون در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و همدان امدادرسانی ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: متأسفانه یک حادثه‌دیده در رودخانه گدارخوش مهران مفقود شده که نیروهای امدادی در حال تلاش جهت نجات جان این حادثه‌دیده هستند.

چرخساز افزود: نیروهای امدادی موفق شدند جان چهار نفر را در محور دهلران ـ اندیمشک که به دلیل سقوط دو خودروی تریلر و پراید در داخل رودخانه دچار حادثه شده بودند را نجات دهند. همچنین نیروهای امدادی ۲۴ خودرو را از مسیر سیلاب رهاسازی کرده و ۳۴ منزل مسکونی را از آب تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ۶۲ تیم امدادی در این رابطه به کارگیری شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۵۷ دستگاه مخصوص عملیات امداد و نجات، همچنین ۱۳ موتورپمپ و لجن‌کش در این زمینه به کارگیری شده و تعداد زیادی پتو، موکت، کنسرو، نان و آب نیز میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

افزایش بارندگی‌ها در سراسر کشور
بر اساس گزارش هواشناسی با نفوذ سامانه بارشی فعال،‌ شاهد تشدید بارندگی‌ها در سراسر کشور هستیم. بارندگی‌ها در کل نیمه غربی،‌ بخش‌هایی از مرکز،‌ دامنه‌هایی زاگرس،‌ دامنه‌های جنوبی البرز،‌ شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعات و اخطار صادر شده در مرکز پیش بینی هواشناسی کشور،‌ امروز شدت بارش‌ها در غرب، ‌جنوب غربی و دامنه‌های زاگرس پیش بینی می‌شود. ‌شدت بارش‌ها به حدی است که باز هم آبگرفتگی معابر عمومی، ‌طغیان و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب به ویژه در غرب، جنوب غربی و حوزه آبریز کارون، دز و سیمره پیش بینی می‌شود.

از فعالیت این سامانه بارشی در جمعه به تدریج کاسته می شود و روز شنبه و یکشنبه نیز عمده فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شمالی و به وی‍ژه شمال و شمال شرق کشور متمرکز خواهد بود.

در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور به جز سیستان و بلوچستان بارندگی پیش بینی نمی شود، پدیده غالب در نیمه شرقی و بخش‌هایی از جنوب شرق،‌ افزایش وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک است. آب‌ های جنوبی کشور امواج و متلاطم خواهد بود و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم مواج خواهند بود.

همچنین برای پایتخت آسمانی ابری همراه با بارش باران همراه رعد و برق، وزش باد و رگبار پیش بینی می‌شود که در گرم‌ترین دما به ۱۹ درجه خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *