پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۱۰
محمد سلیمانی تاکید کرد:

مگر یارانه"مصیبت‌عظمی"نبود؟پس چرا با قطع‌یارانه ثروتمندان مخالفید؟/ نگاه دولت به سال96 است!

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 484961
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در حالی مخالف حذف سه دهک پردرآمد است که پیش‌تر آن را مصیبت عظمی می‌دانست، گفت:با توجه به سال آخر دولت و انتخابات ریاست جمهوری 96 رویکرد دولت کاملا انتخاباتی و سیاسی است.
مگر یارانه"مصیبت‌عظمی"نبود؟پس چرا با قطع‌یارانه ثروتمندان مخالفید؟/ نگاه دولت به سال96 است!
گروه سیاست جهان نيوزـ محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برخورد دوگانه دولت در موضوع حذف یارانه‌ها و مصوبه مجلس درباره حذف سه دهک بالای جامعه اظهار داشت: چند دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد دولت در این قضیه برخورد سیاسی دارد؛ همین آقایان که در دولت سازندگی و اصلاحات بودند ‌آن زمان می‌خواستند بحث تعدیل انرژی و افزایش نرخ انرژی را انجام دهند و از مجلس ششم قانون آن وجود داشت اما توان اجرایی این کار را نداشته و از عکس‌العمل اجتماعی می‌ترسیدند.

سلیمانی ادامه داد: زمانی که این مسئله اجرا شد همین اصلاح‌طلبان به دولت قبل خرده گرفتند که چرا یارانه می‌دهید و بحث یارانه به مردم را تحقیر کردند وی حتی در یکی دو سال اخیر دولت یازدهم موضع‌اش این بود که یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور همین یارانه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت یکی از دلایل اصلی تورم را همین یارانه می‌دانست و حتی آن را عامل گداپروری عنوان می‌کرد، افزود: آنها استدلال می‌کردند که اگر یارانه نقدی پرداخت نمی‌شد می‌توانستیم آن را سرمایه‌گذاری کنیم تا دستاورد بیشتری به مردم برسد.

وی با بیان اینکه از معضلات اقتصاد ما این است که انرژی به صورت یارانه داده می‌شود و کسانی که پرمصرف‌تر هستند و امکانات بیشتری دارند از یارانه بیشتر استفاده می‌کنند، تصریح کرد: بنابراین از یک سال گذشته دولت در تبلیغات عنوان می‌کرد که باید یارانه افراد ثروتمند قطع شود و حتی آن را در لایحه نیز پیشنهاد داد اما حالا که می‌خواهد اجرا شود علیه آن موضع‌‌گیری می‌کند و این یک رویکرد کاملا سیاسی است.

سلیمانی با بیان این مطلب که این موضع دولت در حالی عنوان می‌شود که پیش‌تر معتقد بودند پرداخت یارانه مصیبت عظمی برای دولت است، افزود: اگر مطلب قبلی دولتی‌ها صحت داشته پس حالا باید از مصوبه مجلس برای حذف سه دهک بالای جامعه استقبال کنند اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اکنون سال آخر دولت است و ما انتخابات ریاست جمهوری 96 را در پیش داریم آنها موضع سیاسی اتخاذ می‌کنند که این جفا به ملت ایران و اقتصاد کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات دولت در زمان ثبت‌نام یارانه‌ها و درخواست از مردم برای ثبت‌نام نکردن یادآور شد: تغییر موضع دولت زمینه‌سازی برای انتخابات بعدی و یک شگرد سیاسی است که در اقتصاد امر معقولی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زینب
روحانی با این عملکرد بای بای ولی یه نکته هم به احمدی نژادی ها بگم که خیالتون راحت مملکت قحط الرجال نیست که ایشون بخواد دوباره بیاد هشت سال با عملکردش هرچی بود بسشه مملکت نیاز به تفکر انقلابی و ولایی جدید داره
چون معجزه قرنتون با وعده 250 تومنی داره میاد اونوقت چی میشه؟ این دولت میشه دولتی که یارانه رو قطع کرد! و دولت احمدی نژاد میشه دولت مهر پرور
Iran, Islamic Republic of
حالا شما جرا با عدم قطع يارانه توسط دولت مخا لفيد ؟
:) خیلی با نمکین شما انقلابیون
خداحافظ سلیمانی جان خداحافظ
لا لا.....
علی
با سلام
واقعا جای تاسف است که همه به هر عنوان یارانه را هدف قرار داده اند
قرار بود یارانه ها یارانه حامل سوخت باشد و قیمت حاملها بالا رود
قیمت حاملها بالا رفت تا اوج بدبختی مردم
قیمت بنزین و روغن و گاز و ...آسایش مردم را گرفته است حالا چه شده این را نمی بینند و یارانه را می بینند
از سال 89 که هدفمندی شروع شد قیمت گاز چندین برابر شده است
گفتند ثروتمندان بیشتر می خورند و این یارانه پول یک باک بنزین آنهاست و مستضعفین ماشین ندارند از اینجا جبران شود
گفتند خانه پولدارها بزرگ است و گاز و برق بیشتر مصرف می کنند یارانه نقدی می دهیم تا مازاد را از جیب مبارک بپردازند
و موارد مشابه ....
حالا عدالت کدام است
قطع یارانه ای که متعلق به همه مردم است ظلم نیست شما به همین بهانه گاز را پله کانی کردید برق را نیز همینطور.
چرا نمی گویید درآمد پنج سال حاصل از افزایش بی رویه حاملها چقدر بوده که هر روز یارانه مردم را جمع می زنید
چرا نمی گویید درآمد این مملکت چقدر است و چقدر می پردازید
این اعداد اعداد بزرگی است اما چرا عدد درآمد از شرکت گاز را نمی گویید
اصلا هدف از هدفمندی اجرای عدالت بود عدالت یعنی هر کس سهم خود را بگیرد می تواند ببخشد اما به زور نمی شود او را محروم کرد
چرا ضعف های اقتصادی دولت و برنامه ریزی های غلط را گردن یارانه مردم می اندازید و منت می گذارید
چرا چرا.....
قلی
ازاینکه دولت با مصوبه مجلس مخالفت کرده ، سیاسی ویا غیر سیاسی است ، کاری ندارم . به هرحال شناسایی افراد با درآمدهای بالا که هرکدام چندین شغل و منبع درآمد دارند کاری است مشکل ، مجلسی ها که درآمد سالیانه را 35 میلیون تومان بعنوان ثروتمندان و درآمدبالا ذکر کرده جای تعجب است ، بخصوص در شرایط تورمی وبالاخص شهرهای بزرگ . درصورتیکه درآمد روزانه وبعضی ها ماهیانه شان 35 میلیون تومان است ، پس نام آنها را چه می گذارید؟ و چه بسا حقوق بگیرهای دولتی که درسال زیر 35م تومان می گیرند ، از منابع درآمدی زیادی دیگری برخوردارند و مجلس توانسته فقط حقوق بگیرها را رصد کند( گرچه نامی از غیر حقوق بگیرها و...آورده )، عموم بازاریان وتمام تاجران ، متخصصان حرفه های مختلف اعم از پزشکی و غیر پزشکی و... درآمد سالیانه شان خیلی بالاتر از این عدد است ، اما درشناسایی وذکر آنها با مشکل جدی مواجه خواهند شد . جه بسا حقوق زیادی ضایع خواهد شد . به هر حال اگر خطایی صورت بگیرد درروز واپسین باید جواب بدهند.
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبير درزمينه هاي تحقق شعارهايش مشكل داشت‘ بيكاري بيشتر شده؛ صنايع وتوليد ركود دارند؛ سياست خارجي محكمي نداشت و دربرجام موفقيتي مردم احساس نكردند اينها وموارد ديگر روحاني را درسال 96 حذف خواهد كرد ويارانه در مرحله آخر اهميت قرار دارد و ايشان كلاًرفتني هستند.
Germany
پول دستی نمیخوان؟؟؟من نگرانشونم