پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳

حادثه ای که آقامجتبی را به فکر فرو برد

پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 484856
این حادثه مرا در یک وادی تفکر فروبرد که چه شده است که دشمنان اسلام، نظیر این افراد را هدف قرار می‌دهند؟...
 آنچه موجب تأسف و تأثر من شد، فقدان یک چهره نورانی است که سال‌ها، پیشِ روی من در این جلسه شرکت می‌کرد. او با دقت تمام گوش می‌کرد و مطالب را هم ثبت و ضبط می‌کرد و گاهی هم به من مراجعه می‌کرد و سؤال می‌پرسید. ما ایشان را از دست دادیم و برای همیشه در دنیا از دیدارش محروم شدم. شهید صیاد شیرازی به عالم ارواح و انوار پیوست و به هدف خلقتش رسید و او «عِنْدَ رَبِّهِم یُرْزَقُون» است.
طبق موازینی که ما در دست داریم، ارواح نورانی این‌ها در نشئه برزخ، انقطاع کلی از این عالم ندارند. آنها با آن اموری که مورد علاقه‌شان است یک نوع رابطه برقرار می‌کنند. لذا اگر ادّعا کنم که روح منوّرش -با توجه به علاقه شدیدی که به این جلسات داشت- الآن در این جلسه حضور دارد، گزاف نگفته‌ام. دیدگان برزخی من از دیدارش محروم است. ولی او شاهد و من مشهود او هستم. درصورتی‌که در گذشته من شاهد او بودم و او مشهود بود. او شهید است و من محروم. باید این تعبیر را باور کنیم که «عَاش سَعِیداً وَ مَات شَهِیدا».
این حادثه مرا در یک وادی تفکر فروبرد که چه شده است که دشمنان اسلام، نظیر این افراد را هدف قرار می‌دهند؟...
 
آیت الله مجتبی تهرانی
(روزنامه کیهان، شماره ۲۰۷۴۸، ۲۴ فروردین ۱۳۹۳)
صفحه ۸.
 
منبع: @Ab_o_Atash
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *