سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

فروزنده: صندوق توسعه‌ فراقوه‌ای شود

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 484601
سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اگر بخواهد این اقدامات(برداشت از صندوق توسعه ملی و عدم عودت آن)، ادامه پیدا کند، ضرورت دارد صندوق فراقوه‌ای شود تا بتوان از میراث و منابع مردم به خوبی حراست کرد.
به گزارش جهان، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در مورد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: هدف اصلی صندوق توسعه ملی این است که به بخش خصوصی کمک کند تا این بخش وارد تولید شود و بتواند به تولید ملی کشور کمک کند.

وی افزود: طبیعتا هیأت امنایی که وجود دارد باید در چارچوب قوانین حرکت کند و در برخی موارد نیز به دولت اجازه می‌دهند که از این منابع برای بعضی مأموریت‌های خاص استفاده شود، اما مفهوم این نیست که دولت این مبلغ را هزینه کند، بلکه این پول به‌عنوان تسهیلاتی در اختیار دولت قرار می‌گیرد و باید حساب و کتاب آن معلوم شود و به حساب برگردد.

فروزنده با بیان اینکه دولت خود باید پاسدار صندوق توسعه ملی باشد، گفت: صندوق توسعه ملی اقدام مثبتی بود که اقتصاد ما را از حالت نفتی و وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش می‌دهد و دولت باید به این مسئله به صورت کلی کمک کند و از لحاظ قانونی، دولت موظف است که قوانین را رعایت کند.

به اعتقاد سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، دولت باید در مورد گزارش احمد توکلی شفاف‌سازی کند که اگر این گزارش درست است که دولت باید عملکرد خود را اصلاح و نسبت به مردم پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: من معتقدم کار نمایندگان مجلس هنوز تمام نشده و باید از دولت مطالبه کنند و امیدواریم که دولت تمکین کند. اگر بخواهد این اقدامات (برداشت از صندوق توسعه ملی و عدم عودت آن)، ادامه پیدا کند، ضرورت دارد که صندوق فراقوه‌ای شود تا بتوان از میراث و منابع مردم به خوبی حراست صورت گیرد.

فروزنده خاطرنشان کرد: راه نجات اقتصاد کشور مشارکت مردم است و صندوق توسعه ملی بستری است تا بتوان مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد را تسهیل کرد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، به خط رسانه‌ای روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان و نسبت دادن تخلفات خیر به دولت قبل، اشاره و خاطرنشان کرد: رسالت جدید روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های اصلاح‌طلب ماله‌کشی تخلفات و کوتاهی دولت است. بهتر است رسانه‌ها سرشان را از برف بیرون بیاورند؛ چراکه دولت باید در مورد شرایط امروز جامعه، پاسخگو باشد. به نفع رسانه‌های اصلاح‌طلب است که واقعیت‌ها را بازگو کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقایان تا زمانی که بر مسند قدرت ننشسته بودند، می گفتند ما داس نداریم، اما به اعتقاد من آنها با گریدر به جان منتقدانشان افتادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *