جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۷

توافق‌روحانی و هاشمی بر سر ریاست‌عارف/لاریجانی‌کنار برود

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 484599
رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران گفت: توافق برای ریاست مجلس دهم بین سران اصلاحات، آقایان هاشمی، روحانی و رئیس دولت اصلاحات صورت گرفته است.
توافق‌روحانی و هاشمی بر سر ریاست‌عارف/لاریجانی‌کنار برود
به گزارش جهان، علی صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران درباره مخالفت برخی از اصلاح‌طلبان نظیر اعضای حزب کارگزاران با ریاست عارف بر مجلس دهم شورای اسلامی، گفت: صددرصد مخالف این تفکر هستم و این موضوع را تکذیب می‌کنم، اصلاً موضوع به این شکل نیست که گفته می‌شود، چون اصلاح‌طلبان همچنان روی موضع خودشان برای ریاست عارف هستند.

وی افزود: توافق برای ریاست مجلس دهم بین سران اصلاحات، آقایان هاشمی، روحانی و رئیس دولت اصلاحات صورت گرفته و توافق این بوده و هست که ریاست کرسی مجلس آینده از آن عارف باشد.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این امر مورد تأیید لیست امید است، گفت: نظر همه این است؛ اصلاً میثاق‌نامه دارد. این همان میثاق‌نامه است که همه امضا کرده‌اند که عضو فراکسیون اصلاحات در مجلس باشند. فراکسیون اصلاحات نیز وظیفه‌اش مشخص است.

صوفی افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد از ترکیب مجلس را اصلاح‌طلبان تشکیل داده‌اند و این به‌دور از عقل است که مجلس دست اصلاح‌طلبان باشد و ما بخواهیم ریاست آن را به کسی دیگر واگذار کنیم، کسی که هویتش با ما یکی نیست.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران درباره دیدار اخیر 140 نفر از نمایندگان راه‌یافته به مجلس با آقای لاریجانی و توافق آنها بر سر ریاست وی، گفت: آقای لاریجانی امکانات مجلس را در دست دارد و از موضع ریاست مجلس، نمایندگان را ساپورت می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: هم‌اکنون 124 نفر از نمایندگان مجلس اصلاح‌طلب هستند و حداقل 40نفر هم از دور بعدی به ما می‌پیوندند؛ اگر ترکیب مجلس طوری باشد که مجبور به ائتلاف شویم آن‌وقت است که تصمیمات دیگری را خواهیم گرفت، اما اگر مجبور به ائتلاف نشویم و اکثریت آراء با ما باشد قطعاً و بلاشک عارف رئیس مجلس آینده است.

تاجرنیا:خوب است لاریجانی بنفع عارف کناربرود/ریاست مجلس حق اصلاح طلبان است

علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص پیش بینی‌ها درباره ریاست مجلس دهم اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم که آقای عارف رئیس مجلس دهم شود.

وی افزود: واقعیت این است که به دلیل رد صلاحیت گستره کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات، اصلاح‌طلبان عملا امکان رقابت در بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان را نداشتند به همین خاطر مجبور شدند در برخی شهرها از چهره‌های مستقل یا اصولگرایان معتدل استفاده کنند.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه ترکیب مجلس متاثر از رایزنی‌هایی است که در سطوح بالای گروه‌های سیاسی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ویژگی مجلس دهم نسبت به مجلس گذشته این است که چهره‌های مستقل آن بسیار تاثیرگذار و موثر هستند و نزدیک به یک سوم ترکیب مجلس را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه این چهره‌ها از نظر سیاسی وابستگی جناحی ندارند، گفت: مستقلین مجموعه‌ای تاثیرگذار هستند و گروههای سیاسی می‌توانند در جذب این افراد نقش داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: در شرایط فعلی برای احترام به افکار عمومی باید گفت که ریاست مجلس حق عارف است اما قطعا این مسئله باید بین اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان به یک نقطه اتفاق تبدیل شود. من معتقدم لاریجانی و عارف نباید با یکدیگر رقابت کنند.

تاجرنیا گفت: لاریجانی در دوره نهم مجلس کمک شایانی به مجلس و تصویب برجام کرد اما واقعیت این است که وقتی بافت و چهره مجلس عوض شده است مردم هم انتظار دارند در مدیریت مجلس نیز تغییراتی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: لاریجانی دو دوره در مجلس سمت ریاست پارلمان را عهده‌دار بوده است و در دوره دهم انتخابات مجلس نیز با کمک اصلاح‌طلبان در قم رای آورد. اگر اصلاح‌طلبان در قم به لاریجانی کمک نمی‌کردند وی موفق به رای آوری نمی‌شد بنابراین خوب است که لاریجانی فرصت ریاست مجلس را برای عارف فراهم کند، کما اینکه عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری شرایط بسیار مهمی را برای کشور فراهم آورد.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه بنده مخالف ریاست لاریجانی در مجلس دهم هم نیستم، تصریح کرد: فرد مقابل عارف برای کسب ریاست مجلس گزینه‌ای از جبهه پایداری نیست که ما بخواهیم با او مخالفت کنیم اما بالاخره بحث امروز ما بحث اولویت‌هاست.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد حسب برخی مصالح اتفاق سال ۹۲ در مورد عارف رخ دهد، خاطرنشان کرد: بله، ممکن است، اما من امیدوارم که رقابتی میان لاریجانی و عارف شکل نگیرد.
منبع:تسنیم و مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصلاحاتی ها چه قدر از جبهه پایداری کینه به دل دارند!!
جالبه که همین جبهه پایداری با لاریجانی خیلی تا کرد ولی لاریجانی علنا بهشون بد کرد. عجیب نیست که کسانی که از جبهه پایداری کینه دارند با لاریجانی اینقدر اظهار همراهی می کنند.
در واقع اینها استفاده شون را از لاریجانی کردند و حالا میخوان دور بندازنش.
کلا کار اصلاحاتی ها همینه. اونا حتی از دولت روحانی و همراهی با اون هم به عنوان اصطلاحا "رحم اجاره ای" استفاده می کنند. و همین نگاه را هم کارگزارانی ها و اصلاحات نسبت به لاریجانی داشتند و الان به مقصود رسیدن و کنارش میذارن...

فاعتبروا یا اصولگراهای ...!!
صدر
هنوز نرفتند مجلس توهم زدن . بیش از 90 درصد اصلاح طلب .......خواب دیدین خیر باشه . مثل اینکه اینا همه کشور رو تهران می بینند یکم از شمرون و شهرک غرب بیاین بیرون تا واقعیت رو بهتر ببینید
سیدعباس
Iran, Islamic Republic of
عارف پاینده - مدیریت سازنده
رضایت
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس نهم / حذف کنندگان یارانه مردم/ حامیان گرانی و تورم
Germany
والا ما که نفهمیدیم چی شد!!!
اینا تا دیروز میگفتن فقط 30 تا اصلاح طلب برای انتخابات تایید صلاحیت شده
امروز میگن کلا "واس ماس"!!! و هر کی اومده تو مجلس اصلاح طلبه
شد قضیه تقلب تو انتخابات 88
سرور
از کی کد آورده اید! طرف تعطیله گفته "در حال حاضر بیش از 90 درصد از ترکیب مجلس را اصلاح‌طلبان تشکیل داده‌اند "
بهرحال با کمال تاسف برای هر دوطیف لاریجانی رییس مجلس است.
حبیب
سلام واقعاً 90 درصد مجلس اصلاح طلبند؟؟؟؟ 90 درصد یعنی دقیقاً چند نفر؟؟