جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فیلمنامه شهید باکری به سرانجام می‌رسد

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 484583
پرویز شیخ طادی دو فیلمنامه «آتش در نیستان» و «سربازان عاشورا» قصه زندگی شهید باکری را در دست نگارش دارد که فیلمنامه دوم تا سه ماه دیگر به پایان می رسد.
به گزارش جهان،‌ پرویز شیخ طادی درباره آخرین فعالیت های خود به مهر گفت: دو فیلمنامه «آتش در نیستان» و «سربازان عاشورا» را در دست نگارش دارم که نگارش فیلمنامه اول به خاطر موضوع و فضای قصه تا سال آینده طول می کشد اما فیلمنامه دوم که قصه زندگی شهید باکری است تا سه ماه دیگر به سرانجام می رسد.

وی افزود: «سربازان عاشورا» مدت هاست که رسانه ای شده اما تقریبا ۷ ماه پیش با من صحبت شد و ما دو ماه پیش قرارداد بستیم و نگارش را آغاز کردیم. کار کردن در مورد شخصیت های تاریخ معاصر بسیار مشکل است به خصوص زندگی شهدای دفاع مقدس چون خانواده ها و مسئولان و همرزمان شهید سخت به نویسندگان اعتماد می کنند.

شیخ طادی با اشاره به اینکه طرح کلی به سازمان صدا و سیما تحویل داده شده است، بیان کرد: این سریال ۱۳ قسمت دارد اما ممکن است تا ۱۸ قسمت نوشته شود. تا کنون سیناپس چهار قسمت کامل و به مرکز امور نمایشی سیما ارائه شده است.

این نویسنده و کارگردان درباره دشواری های تولید مجموعه «آتش در نیستان» هم گفت: با تلویزیون قرار گذاشتیم فیلمنامه ای که سازمان امکان تولید آن را ندارد ننویسیم، اما هر قصه ای که قابلیت تولید داشت پتانسیل هایش بر اساس عدد و رقم تولید بررسی شود تا کار را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: کارهای تاریخی بسیاری برای تلویزیون ساخته شده که غالب بودجه تلویزیون به آن تزریق شده اما خروجی قابل قبولی نداشتند. این امر باعث شد تولیدات بعدی با مشکل مواجه شود اما در این تصمیم جدید قرار است با غنی کردن شهرک های تاریخی تلویزیونی و ایجاد یک محیط جدید اتفاقات بنیادی تری رخ دهد.

شیخ طادی گفت: قالب آثار تاریخی با پروداکشن های سنگین تولید می شود که هم هزینه‌بر است هم گاهی قصه و دیالوگ ها را تحت الشعاع قرار می دهد. ما سعی داریم در سیستم جدید ترکیبی عمل کنیم و فضای کارهای تلویزیونی کره ای را با تاریخی خودمان بیامیزیم.

این کارگردان در پایان گفت: سریال‌های کره ای اغلب قصه گو و داستان محور هستند و پروداکشن خاصی ندارند اما از سناریوی قوی برخوردارند و با کلام مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهند. ما هم باید بخشی از بار تولید را بر دوش دیالوگ ها بگذاریم تا هم رنگ و لعاب جدیدتری به کار بخشیم و هم از هزینه های غیرضروری جلوگیری کنیم.

داستان سریال «آتش در نیستان» مربوط به جوانی ایرانی است که علیه شرایط موجود تسلط مغولان بر ایران قیام می کند و در این مسیر هم با مغولان و هم خائنان داخلی به مبارزه بر می خیزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *