جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درخواست صادراتی پاکستانی‌ها از ایران

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 484509
فعالان اقتصادی پاکستان خواستار بازنگری ایران در سیاست های تجاری خود برای تحکیم و تقویت روابط تجاری دو کشور و افزایش صادرات کالاهای پاکستانی به این کشور شدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری نیشن خبر داد، محمد بانی اسدی، سرکنسول ایران در لاهور از پیشنهادات فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان از جمله بازنگری در سیاست های تجاری ایران در قبال پاکستان برای تحکیم و تقویت روابط تجاری دو کشور استقبال کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان گفت، این خط لوله یکی از اولویت های اصلی دولت ایران است و دولت پاکستان نیز باید به شکل مثبت کار کند تا مسائل مربوط به این پروژه را حل کند.

وی گفت، سیاست تجاری ایران در جریان سفر آینده اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان به ایران مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

بانی اسدی گفت، جوامع تجاری دو کشور باید تعاملات خود را افزایش دهند تا تجربیات خود را به سود منافع دو ملت به اشتراک بگذارند.

وی گفت، حجم مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان تناسبی با پتانسیل های موجود ندارد.

میان رحمان عزیز، رئیس منطقه ای فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان هم در این دیدار ابراز امیدواری کرد که برنامه ریزان سیاست های تجاری ایران با نشان دادن دوراندیشی از خود، نقش مهمی را که ایران باید در تجارت منطقه ای ایفا کند تضمین کنند.

وی افزود: «بازنگری در سیاست های دو دولت برای ارتقاء ظرفیت تجاری ایران و پاکستان  به شدت احساس می شود.»

«سیاست های واردات کالای دولت ایران در حال حاضر بسیار سختگیرانه است و این تاثیری منفی بر صادرات کالاهای پاکستانی به ایران دارد. دولت ایران باید در سیاست های تجاری خود در قبال پاکستان بازنگری کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *