جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

لدین: رهبرایران باخونسردی جواب‌آمریکاراداد

سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 484460
یکی از تحلیلگران ارشد و نومحافظه کار آمریکایی عنوان داشت: تمامی شواهد حکایت دارند که ایران کاملا جدی است و اخیرا موشک‌های بسیار خوبی که روی آن جمله‌ایی در زمینه محو اسرائیل نوشته شده بود را به نمایش گذاشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مایکل لدین» نظریه پرداز آمریکایی و از طراحان جنگ نرم در یادداشتی با ابراز ترس از سخنان مقام‌های ارشد ایران نوشت: ایرانی‌ها برای شکست آمریکا آماده می‌شوند.

لدین در یادداشت خود آورده است: آمریکایی‌ها،  ایرانی‌ها را جدی نمی‌گیرند. اگر شما از ما بپرسید که مفهوم سخنان آیت‌الله خامنه‌ای ، رهبر انقلاب ایران در این هفته که در میان غریو «مرگ بر آمریکا» جمعیت حاضر سخنرانی نمود، باز هم اکثر اهالی آمریکا می‌گویند که ایران نمی‌خواهد ما را نابود کند.  اما در عین حال دقیقا ایران همین مورد را می‌خواهد. اگر ما نیز رهبری درست و حسابی داشتیم، آنگاه با اتخاذ راهبردی رژیم ایران را سرنگون می‌ساختیم.  اما در نقطه مقابل رییس جمهور آمریکا و وزیر خارجه‌اش به آیت‌الله‌های ایران که به ما می‌گویند برای نابودی آمریکا خود را آماده می‌کنند، بذل و بخشش می‌کنند.

لدین در ادامه نوشت: درست هفته گذشته بود (سه شنبه گذشته) که فرمانده سپاه پاسداران ایران سردار سرلشگر «محمد علی جعفری» اعلام کرد ، ایران خود را آماده جنگ تمام عیاری با آمریکا و متحدانش می‌کند و متعهد شد که کشورش آزمایش برنامه موشکی را ادامه خواهد داد.

نظریه پرداز آمریکایی افزود: رهبر انقلاب ایران نیز  در سخنرانی خود در واکنش به آخرین درخواست گفت‌و‌گوی واشنگتن با ایران بابت برنامه موشک‌های بالستیک این کشور با خونسردی اعلام داشت: «آن‌هایی که می‌گویند آینده در مذاکرات است  نه در موشک، یا نادان یا خائنند.»

نظریه پرداز آمریکایی در ادامه با ادعای نقض برجام از سوی ایران نوشت: باید با تاسف به اوباما یادآور شد در حالی‌که ایران به توافق هسته‌ای احترام می‌گذارد، اغلب روح توافق را نقض می‌کند. به طوری که «حسن فیروز آبادی» فرمانده نیروهای مسلح ایران  در واکنش به  توافق هسته‌ای گفت: «ما جزییات توافق هسته‌ای را مطالعه کردیم اما جز متن آن نه تنها مورد دیگری را ندیدیم  بلکه در متن اطلاعاتی درباره روح توافق  نیز وجود ندارد». این‌ها بدان مفهوم است که ایرانی‌ها موردی دیگر را در سر می‌پرروارنند به طوری‌که این فرمانده ایرانی در ادامه با فخر فروشی در باره توان نظامی جهانی ایران به ویژه حضور نیروی دریایی ارتش در نیمکره غربی  سخن گفت.

لدین در جایی دیگر عنوان داشت: تمامی شواهد حکایت دارند که ایران شوخی ندارد و کاملا جدی است. آن‌ها اخیرا موشکی‌ که روی آن جمله «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» را نمایش دادند،  موشک‌هایی که  بسیار خوب نیز هستند. اگر آن‌ها واقعا در آمریکای لاتین باشند،  قادرند از کشورهایی چون بولیوی، نیکاراگوئه و کوبا چنین موشک‌هایی را پرتاب کنند که البته یگان نیروهای برون مرزی ایران (حزب الله لبنان و نیروهای قدس سپاه ) را نیز باید بدان افزود. اما باراک اوباما سخنان ایران، موشک‌ها و کشتی‌های این کشور را کم اهمیت جلوه می‌دهد و به جای نگرانی جدی تنها اظهار ناراحتی می‌کند و حتی پیشنهاد توافق موشکی و دسترسی به دلار آمریکا را به آن‌ها می‌دهد. 

نویسنده در خاتمه نوشت: ایرانی‌ها با شتاب خواهان بهره برداری از آخرین ماه‌های حضور اوباما در مقام ریاست جمهوری آمریکا هستند و کاخ سفید نیز آشکارا هرگونه بهایی را برای این‌که قادر باشد با ایران به توافق برسد،  می‌پردازد.  بنابر این در صورت وقوع اتفاق‌های نامناسب، تعجب نکنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
امام خمینی ره:
ما آمریکا را زیر پا می گذاریم