کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امارات فرار را بر قرار یمن ترجیح داد

23 فروردين 1395 ساعت 12:45

ابوظبی 80 درصد نیروهایش از پایگاه نظامی «التداوین» واقع میان دو استان «مارب» و «الجوف» یمن را عقب کشید.


به گزارش جهان، فارس به نقل ازخبرگزاری روسی «اسپوتنیک»گزارش داد، امارات عربی متحده حدود 80 درصد نیروهایش در پایگاه نظامی «التداوین» واقع میان دو استان مارب و الجوف در شمال یمن را عقب کشید.

بر اساس این گزارش، ابوظبی چهار روز است که بیشتر نیروهایش در پایگاه یاد شده را عقب کشیده و فقط 15 تا 20 درصد از نیروهایش که در قالب ائتلاف سعودی علیه یمن شرکت کرده‌اند در این پایگاه باقی مانده‌اند.

منابع آگاه در ادامه به اسپوتنیک اعلام کردند: امارات هم‌چنین سه سکوی پرتاب موشک «پاتریوت» را نیز از این منطقه عقب کشیده و اکنون تنها یک سکوی موشک باقی مانده است؛ دهها توپ، خودروهای زرهی و دیگر ادوات نظامی نیز از جمله ابزارهای عقب‌کشیده از این منطقه هستند.

برخی از این نظامیان و ادوات نظامی با هلیکوپتر منتقل شده‌اند و تعداد دیگری از نظامیان از طریق خط «صافر» به سمت ورودی مرزی «الودیعه» عربستان رفته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان وعده داده خلأ ناشی از عقب کشیدن نیروهای اماراتی را پر کند.

عقب‌کشیدن نیروهای امارات از استان مارب به دلیل اختلافات پیش آمده میان ریاض و ابوظبی صورت می‌گیرد؛ این اختلافات پس از آن بالا گرفت که «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن اقدام به برکناری معاونش « خالد محفوظ بحاح» کرد و دلیل او حمایت بحاح از سوی امارات بود.


کد مطلب: 484282

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/484282/امارات-فرار-قرار-یمن-ترجیح

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com