جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۵
۷

تشییع و تدفین عجیب شهدای مدافع حرم به روایت سعید قاسمی

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 484023
سردار سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم سالگرد شهادت شهیدان آوینی و صیاد شیرازی که در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد، از تشییع و تدفین غریبانه شهدای افغانی مدافع حرم، انتقاد کرد.
تشییع و تدفین عجیب شهدای مدافع حرم به روایت سعید قاسمی
به گزارش جهان به نقل از بسیج پرس؛ سردار سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت شهیدان سید مرتضی آوینی و علی صیاد شیرازی، عصر روز پنج شنبه 19 فروردین  در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد به انتقاد شدید اللحن از تشییع و تدفین غریبانه شهدای افغانی مدافع حرم پرداخت و گفت: دو سه هفته قبل از سال تحویل، شهید مدافع حرم  19 ساله افغانی به نام ذوالفقار را غریبانه برای تشییع و تدفین به گلزار شهدای بهشت زهرا آوردند. بنده دیدم که هیچ سخنران و سردار، مداح درجه یک و  حتی درجه 5 هم برای  تشییع این شهید نمی آید، چرا که همه کار دارند.

وی در ادامه افزود: وقتی به مداح سازمان بهشت زهرا(س) که برای دفن اموات مداحی می کند، گفته بودند که برای این شهید افغانی می خوانی؟ پرسیده بود فیش دارد؟ وقتی این موضوع را شنیدم، خودم لباس پوشیدم، درجه زدم و برای همان جمع چند نفره سخنرانی کردم و سینه زنی و مداحی هم راه انداختیم.

قاسمی با اشاره به شهادت تعداد زیادی از شهدای مدافع حرم در سال گذشته، اظهار داشت: سال قبل هر هفته یک شهید مدافع حرم از علمداری در قد و قواره شهید حسین همدانی تا شهید ذوالفقار که بچه هرات افغانستان بود، دفن کردیم.  

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به موضوع دفن تعدادی از شهدای گمنام در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: اتفاق ناگواری در بهشت زهرا(س) در حال افتادن است که سال گذشته به صورت اتفاقی متوجه آن شدیم. سال گذشته یک مرتبه با دفن بیش از یکصد  شهید گمنام  در بهشت زهرا(س) مواجه شدیم. ما که تا به حال شهدا را در قالب کاروان هایی تشییع کرده ایم، می خواهیم بپرسیم که چرا این کار بی سرو صدا انجام شد؟ به هر یک از دوستان زنگ زدیم و پرسیدیم که ماجرا چیست، اظهار بی اطلاعی کرد.

وی در ادامه افزود: قبل از عید هم حدود بیست و هشت شهید افغانی به عنوان مفقود الاثر و مجهول الهویه دفن شدند. مگر حساب و کتاب ندارد  و هر کس بخواهد می تواند به سوریه برود؟! این فرد پلاک و خانواده دارد. چرا این شهیدان بدون مراسم دفن شده اند؟ بعد هم می بینیم که پرسنل شهرداری با لباس رفتگری این شهدا را دفن می کنند و فیلم این موضوع هم به دست بچه های فاطمیون رسید و آن ها هم ناراحت شدند.

قاسمی با انتقاد صریح از عملکرد مسئولین، تصریح کرد: هیچ نهاد و سازمانی را به اسم محکوم نمی کنم ولی این جا که بی صاحب نیست! یکی باید مسئولیت به عهده بگیرد. فکر نمی کنم که مسئولیت این جا با سازمان جهاد کشاورزی و وزارت نفت باشد. آیا باید با شهدا هم بازی کنیم؟ همین جا اعلام می کنم، این اتفاق ناگواری که سال گذشته در گلزار شهدا افتاد،  باید برای همیشه تمام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا رحمتشان كند روحشان شاد
احسنت....
سردارقاسمی ، نگران نباش ، این عزیزان که رفتن برای دفاع از حرم فکر اینجا رو هم کرده بودند . لذا اونها شاید غریبانه تشیع شدن ولی بدان حتمآ خانم زینب (س)در زمان دفن بالای سرشان حاضر بود ه و خودشان شفیع این عزیزان خواهد بود . باید نامسئولان ما نگران و پاسخ گو باشند .
ای کاشک من هم همانند این عزیزان غریبانه شهید و دفن شوم . انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
کاش تلویزیون اعلام کند
رضوی
جناب قاسمی حتما خبرنداره که با شهدای زنده دفاع مقدس خودمان چه ها کردن حالا چه برسه به شهدای افغانی البته خود من بعنوان یک رزمنده جنگ خودمان به اعزام نیروبه سوریه انتقاددارم ولی معلومه جناب قاسمی که خیلی همدوستش دارم ازخیلی چیزهاخبرنداره ها
Germany
ای آقا! مثل اینکه هنوز متوجه نشدی دوران پسابرجام و قدم زنی با کریه!
ما حتی حق نداریم بگیم ظالم و مظلوم چه برسه بریم از مظلوم دفاع کنیم و خون بدیم
بد زمانه ای شده این زمانه ی تدبیر وامید!
حسین
خودم شاهد بودم که تو بیمارستانی که مجروحین سوریه رو آورده بودند با مجروحین افغانی رفتار مناسبی نمیشد