کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام پنهان نامه کروبی به روحانی چیست؟

22 فروردين 1395 ساعت 12:45

با این اوصاف نامه کروبی را میشود جور دیگری هم تفسیر کرد . او با رد رافت اسلامی، در واقع، از روحانی درخواست مرگ کرده است.


به گزارش جهان، محمد عبدالهی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: نامه کروبی به روحانی مبنی بر درخواست محاکمه و پذیرش بی چون و چرای نتیجه دادگاه ، دیروز منتشر شد و از امروز موج بلند پروپاگاندای داخلی و خارجی برای هجمه به نظام به این بهانه شکل خواهد گرفت. اما پیرامون مساله درخواست محاکمه معتقدم اگر بنا باشد دادگاه صالحه ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسیار بالاتر از حصر خانگی است.

همانگونه که در زمان حکومت پیامبر (ص)  دو نوع هجوم به نظام اسلامی صورت می‌گرفت، یک هجوم بیرونی بر حکومت برای ضربه زدن به نظام و دیگری هجوم عناصر فرصت‌طلب داخل نظام علیه حکومت اسلامی و حکم هر کدام معلوم بود.

در مورد اول که عناصر بیرونی بر نظام اسلامی هجوم می‌برند در احکام فقهی و حقوقی اسلام اصطلاح "کافر #حربی" در موردشان بکار می رود و در مورد دوم که افرادی از داخل نظام قصد آسیب رساندن به نظام را دارند به عنوان "#باغی" (از ریشه بغی به معنی سرکشی ) شناخته می‌شوند. بغي در فقه يکي از مصاديق بارز جرم سياسي است که به معناي شورش دربرابر حاکم و حکومت اسلامي، و خروج گروهي از مسلمانان بر امام عادل است. بنا براین طبق احکام حقوقی اسلام هرکسی که برای سرنگونی نظام اسلامی با زور و روش‌هایی از جمله فریب، اردوکشی خیابانی،تخریب اموال عمومی ، قتل و غارت و اقدامات مسلحانه اقدام کند بغی بر نظام اسلامی انجام داده است و کسی که بغی می‌کند مطابق احکام حقوقی بایستی با وی برخورد شود.

بی تردید  فتنه 88 همچون اقدامات خیلی از جریان ها همچون سازمان مجاهدین خلق و حزب توده یکی از مظاهر بغی تلقی می شود. فتنه ای که در آن نه تنها قانون شکنی، شورش خیابانی، اقدامات مسلحانه و کشتن بیگناهان، اهانت به مقدسات اسلام و... انجام شد که در مرحله ای عمیقتر در سال 89 به شبیه سازی الگوی جعلی بیداری اسلامی (همان طرح امریکایی که در سوریه انجام شد) رسید.

پاسخ قاطع رهبر انقلاب به درخواست علی مطهری برای محاکمه سران فتنه و تشکیل دادگاه برای آنها بنا به نقل از خود وی بسیار صریح و روشن کننده است: «جرم اینها بزرگ است و اگر امام بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»

علاوه بر این ، توضیحات آيت‌الله جنتي كه در نمازجمعه تهران بیان شد را می توان پاسخی مبتنی برنظریه فقهی حکومتی اسلام به این مساله دانست: «فعلا اين روسياهان در خانه‌هايشان محبوس شدند، در خانه خودشان امکانات و وسايل زندگي‌شان را دارند، تلويزيونشان را دارند، رفاهياتشان را دارند ولي در خانه خودشان محبوس هستند که اگر رأفت فوق‌العاده اسلامي نبود، آنان بايد اعدام مي‌شدند...مي‌خواهم يک جمله‌اي بگويم تا افرادي که از اين روسياهان دفاع مي‌کنند پاسخ آن را بدهند، يکي از عناويني که در فقه اسلام و قرآن آمده و مجازات آن اعدام است، فساد في‌الارض است. يک نمونه کوچک اين جرم اين است که اگر يک چاقوکشي در يک محله چاقويش را به دست گيرد و محله را ناامن کند، به او محارب و مفسد في‌الارض گفته مي‌شود و به حکم اسلام اعدامش مي‌کنند.آيا اين افراد که ۸ ماه کشور را ناامن کردند و چقدر افراد و جوان‌ها را کشتند، چه آتش‌سوزي‌هايي راه انداختند و چه تخريب‌هايي را موجب شدند، مفسد في‌الارض نيستند که شما از آنان دفاع مي‌کنيد و خجالت هم نمي‌کشيد؟»

با این اوصاف نامه کروبی را میشود جور دیگری هم تفسیر کرد . او  با رد رافت اسلامی، در واقع، از روحانی درخواست مرگ کرده است.


کد مطلب: 484014

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/484014/پیام-پنهان-نامه-کروبی-روحانی-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com