شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پرداخت بخشی از طلب‌بازنشستگان فولاد

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 483996
شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال از بیمه درمانی بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شرکت ذوب آهن در خصوص انتشار خبری تحت عنوان " قطع بیمه درمان بازنشستگان  صندوق فولاد" به ارائه توضیحاتی پرداخت.

شرکت ذوب آهن اصفهان در این توضیحات اعلام کرده که این شرکت براساس مفاد آئین نامه استخدامی واحدهای تابعه وزارت معادن و فلزات  براساس تکلیف واحدهای  اصلی و بالاسری ( ایمیدرو و شرکت ملی فولاد  ایران ) نسبت به پرداخت  هزینه های مترتب تا قبل از واگذاری شرکت اقدام می‌نمود.

همچنین با عنایت به واگذاری شرکت  به بخش غیر دولتی  براساس مفاد امید نامه پذیرش و درج شرکت در فرا بورس مقرر گردید تعهدات شرکت در خصوص هزینه‌های بهداشتی درمانی  تا اجرای جزء "ر"  بند 7 قانون بودجه سال 89 تداوم  یابد که با عنایت به  تحقق این موضوع ، انتقال  صندوق در سال  91 مستند به ماده 59 قانون بودجه آن سال ادامه هر گونه پرداخت بابت هزینه های فوق فاقد وجاهت قانونی می باشد.

براساس تصمیمات متخذه در مجامع عمومی شرکت و در راستای مساعدت به بازنشستگان مقرر گردید علیرغم انتقال صندوق به وزارت  تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  همچنان  هزینه های مذکور در سالهای  92، 93 و 94 پرداخت و به حساب بدهکار صندوق گذاشته شود که بابت ایام  فوق تا کنون  بیش از 1500 میلیارد ریال پرداخت و با توجه به اتمام مجوز مجمع عمومی شرکت مبنی بر پرداخت هزینه های درمانی در سال 1394 و عدم وجود مجوز قانونی جهت تداوم آن در سال 1395 و همچنین شرایط نامساعد مالی این شرکت و عدم وجود اعتبار لازم ، امکان تداوم سرویس دهی در خصوص درمان بازنشستگان از طریق این شرکت مقدور نمی باشد و این موضوع باید از طریق صندوق بازنشستگی فولاد کشور اقدام گردد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *