جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افتتاح سایت "رهنمون" برای کارآفرینی

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 483992
وب‌سایت «رهنمون» با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.
به گزارش جهان به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی درباره راه‌اندازی وب‌سایت «رهنمون» اظهار کرد: این وب‌سایت از نهادهای حامی کارآفرینی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به همت مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این وب‌سایت به منظور دستیابی به اهدافی چون ایجاد فضای لازم جهت تأمین محتوای با کیفیت به ‌منظور استفاده مخاطبان، فرهنگ‌سازی، ترویج اقتصاد دانش‌بنیان و موضوع کارآفرینی در میان نخبگان و نسل جوان و اطلاع شایسته کاربران طراحی شده است.

راهنمای علاقه‌مندان در مسیر کارآفرینی

کرمی خاطرنشان کرد: دنیای کارآفرینی و کسب‌وکار دانش‌بنیان، دنیایی پیچیده است و افراد علاقه‌مند برای ورود در این حوزه باید آمادگی لازم را کسب کرده و خود را برای حرکت در این مسیر و مقابله با خطرات احتمالی، تجهیز کنند.

وی افزود: بر همین اساس، پایگاه اطلاعاتی «رهنمون»  به آدرس اینترنتی rahnomoon.ir قصد دارد ضمن ایفای نقش به‌عنوان راهنمای علاقه‌مندان در مسیر کارآفرینی، به‌عنوان وب‌سایت مرجع در حوزه کارآفرینی شناخته شود؛ امیدواریم که این وب‌سایت بتواند پاسخگوی نیازهای علاقمندان و مخاطبان باشد.

بخش‌های مختلف وب‌سایت

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی تصریح کرد: محتوای مطالب این وب‌سایت مربوط به کارآفرینی و کسب و کار است و بخش‌های خبرنامه، مقالات و کتب آموزشی، مشاوره آنلاین، نهادهای حامی کارآفرینی، آموزش و خدمات نیز در این وب‌سایت تعریف شده است.

وی درباره مشاوره آنلاین توسط وب‌سایت رهنمون توضیح داد: با توجه به پر پیچ و خم بودن مسیر کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار، ممکن است فرد در هر مرحله با ابهاماتی رو به‌رو شود که برای رفع آن‌ها نیاز به مشورت با متخصصان و خبرگان حوزه‌های مختلف کارآفرینی پیدا کند.

این مسئول افزود: «رهنمون» برآن است زمینه مناسبی را برای طرح و رفع سؤالات فراهم کند، تا کاربران با مراجعه به آن و مطرح کردن ابهامات خود، پاسخ مناسبی از مشاوران مربوطه دریافت کنند.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مستندات رسانه‌ای، رویدادها، کارآفرینان موفق، تالار گفت‌وگو از دیگر محورهای تعریف شده در محتوای مطالب وب‌سایت «رهنمون» است.

گستره مخاطبان وب‌سایت

کرمی درباره گستره مخاطبان این وب‌سایت متذکر شد: مخاطبان این وب‌سایت دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، محققان و پژوهشگران، کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکار، مدیران شرکت‌های نوپا وتمامی علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی هستند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی همچنین تصریح کرد: این وب‌سایت قصد دارد تا با همه اندیشمندان، محققان، دارندگان محتوا، فعالان بخش ترویج و آموزش کارآفرینی، کارآفرینان، نهادهای فعال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان همکاری کند و همچنین آمادگی خود را جهت انتشار مطالب و محتواهای ارزشمند آن‌ها اعلام می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، اظهار کرد: امید داریم که فعالیت‌های این ستاد با مشارکت دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان بیش از پیش به ایجاد فضای کارآفرینی در کشور کمک کند.

کرمی در پایان یادآور شد: برای استفاده از اطلاعات این وب‌سایت می‌توانید به آدرس اینترنتیhttp://rahnomoon.ir  مراجعه کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *