پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ورود نیروهای ویژه ترکیه به حلب سوریه

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 483929
نیروهای ویژه ترکیه پس از اینکه از طریق «ادلب» وارد سوریه شده و حاکمیت این کشور را نقض کردند، امروز شنبه در شهر حلب مستقر شدند تا از ترویست‌های «جبهه النصره» حمایت کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شماری از نیروهای ویژه ترکیه وابسته به دستگاه اطلاعاتی این کشور (MIT) پس از ورود به خاک سوریه در پنجشنبه گذشته، وارد حلب شدند.

وبگاه خبری «العهد» به نقل از منابع کُرد در سوریه گزارش داد که این نیروهای ویژه وارد شهر «حلب» (شمال سوریه) شده‌ و هم اکنون در اطراف محله «الشیخ مقصود» مستقر شده‌اند.

برخی از منابع خبری کردی نیز اعلام کردند، این نیروهای تُرک برای حمایت از عناصر گروههای مسلحی که وابسته به ریاض و آنکارا هستند وارد منطقه شیخ مقصود شده‌اند. این گروهها از یک ماه گذشته بشدت به محله شیخ مقصود حلب حمله کرده‌اند حال آنکه این اقدام بر خلاف آتش‌بس جاری در سوریه بود.

نیروهای کرد با کمک ارتش سوریه تاکنون در برابر حملات به محله الشیخ مقصود مقاومت کرده‌اند.

برخی از منابع اطلاعاتی حاضر در شهر حلب خبر دادند که این عناصر وابسته به نهاد امنیت ملی ترکیه (MIT) هستند و از طریق گذرگاه «باب الهوی» در شهر مرزی ادلب وارد سوریه شده‌اند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه تعداد این نیروها را 100 نفر اعلام و تأکید کرده بود که این افراد پنجشنبه وارد خاک سوریه شدند.

منابع کردی همچنین گفتند که طی درگیری‌های چند روز پیش محله الشیخ مقصود، تاکنون دو عنصر ترکیه‌ای به نام‌های دوغان و اصلان کشته شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *