چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ایران بعد از برجام بازهم چالش آمریکاست!

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 483778
وزیر دفاع آمریکا گفت کشورش هم اکنون با 5 چالش مهم روبروست.
ایران بعد از برجام بازهم چالش آمریکاست!
به گزارش  جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز گزارش داد، «اشتون کارتر،» وزیر دفاع آمریکا، در اندیشکده شورای روابط خارجی گفت: ما در یک دوره راهبردی جدید به سر می بریم.

وضعیت امنیتی کنونی در جهان نسبت به بیست و پنج سال گذشته بسیار متفاوت است.

* ما هم اکنون با پنج چالش مهم روبرو هستیم

کارتر مدعی شد:
-مقابله با تجاوزگریهای روسیه و فشارهای این کشور بر اروپا.
-مدیریت تغییرات تاریخی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام از جمله ظهور چین که برخی از اقدامات آن در دریای چین -جنوبی مایه نگرانی جدی برای تمامی ما و منطقه است.
-تقویت نیروهای دفاعی برای برخورداری از قدرت بازدارندگی در مقابله با کره شمالی که همچنان به دنبال -تسلیحات هسته ای و اقدامات تحریک آمیز در منطقه است.
-زیر نظر داشتن مداخله های ایران و بررسی میزان نفوذ ما در منطقه خلیج فارس و دفاع از دوستان و هم پیمانانمان و به طور ویژه اسرائیل و تسریع تلاشها در جهت شکست و نابودی داعش که یک تومور واقعی در عراق و سوریه و در حال گسترش به سراسر جهان است.

از جمله این چالشها هستند.

* ما در این حال از مردم کشورمان در سرزمینمان دفاع می کنیم

وزیر دفاع آمریکا افزود: امروز ما درباره چالشها و استفاده از فرصت ها صحبت می کنیم. ما درباره استفاده از فرصت ها در منطقه آسیا و اقیانوس آرام و گسترش شبکه  های امنیتی خود در آنجا صحبت می کنیم.

به طور تقریبی تمامی کشورهای این منطقه از ما می خواهند که اقدامات گسترده تری را هم به طور دو جانبه و هم چند جانبه در این رابطه انجام دهیم.

کارتر ادامه داد: منطقه آسیا و اقیانوس آرام، منطقه ای در جهان است که نبود امنیت در آنجا تبعات زیادی را برای همه به همراه دارد.

اوضاع موجود در این منطقه همچنین تأثیرات زیادی بر آینده آمریکا دارد.

ما همیشه تلاش کرده ایم که نقش مهمی را در این منطقه از جهان ایفا کنیم.

وی در پایان ادعا کرد: این هدف آمریکا در دهه های اخیر بوده است و آن را پیگیری کرده است.

بدون توجه به اینکه حکومتی دموکرات و یا جمهوری خواه در آمریکا در رأس قدرت بوده است و یا اینکه ما با کسری بودجه روبرو بوده ایم؛ اما همیشه نقش مهمی را در ایجاد امنیت و توازن قدرت در منطقه آسیا و اقیانوس آرام ایفا کرده ایم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *