شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اسرائیل خود را در مرز لبنان زندانی می‌کند!

جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 483548
اسرائیل برای مقابله با حزب الله در مناطق شمالی خود دیوار احداث می کند. اسرائیل با بنای این دیوار خود را زندانی می کند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: اسرائیل برای مقابله با حزب الله در مناطق شمالی خود دیوار احداث می کند.

به گزارش این شبکه،نظامیان اشغالگر اسرائیلی به احداث دیوار سیمانی در نزدیکی شهر عدیسه در جنوب لبنان ادامه می دهند. تدابیر شدید امنیتی اسرائیل در این منطقه بیانگر نگرانی شهرک نشینیان شمالی این رژیم است. آیا این دیوارها می تواند خطر را از اسرائیل دور کند؟

زهر دیرانی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: اسرائیل با بنای این دیوار خود را زندانی می کند. نظامیان اشغالگر اسرائیل مشغول احداث دیوار سیمانی حائلی در نزدیکی شهرک عدیسه در جنوب لبنان هستند. اسرائیلی ها می گویند هدف از ساخت این دیوار برای مقابله با نفوذ عناصر حزب الله به شهرک های شمال اسرائیل است. این گونه اقدامات اسرائیل بیانگر افزایش نگرانی های این رژیم از مناطق مرزی لبنان است. الکس فیشمن کارشناس اسرائیلی با اشاره به احداث این دیوار تاکید کرد اسرائیل خود را ورای این دیوار زندانی کرده و وحشت زده ورای مواضع دفاعی پنهان شده است.

 به نظر می رسد نظامیان اسرائیلی تهدیدات چهار سال پیش سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را درباره درگیری ها در الجلیل از یاد نبرده اند. تهدیدات اخیر وی درباره حمله به تاسیسات راهبردی اسرائیل، نگرانی های این رژیم را تشدید کرده است. اسرائیلی ها به خوبی می دانند در هر گونه جنگ آینده با اسرائیل، مناطق شمالی این رژیم آوردگاه این نبرد خواهد بود، نبردی که هزینه های سنگینی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت. شهرک نشینیان اسرائیل بیش از مقامات این رژیم به این مسئله واقف هستند که تهدیدات دبیر کل حزب الله لبنان تنها یک حرف نیست.

نظامی صهیونیست گفت: هدف ما از احداث این دیوار برای ایجاد موانع و استحاکامات دفاعی در همه نقاط الجلیل است. ما با این اقدامات می خواهیم خود را برای جنگ آینده جهت مقابله با حزب الله آماده کنیم.
شهروند صهیونیست گفت: من از اوضاع امنیتی منطقه به شدت نگرانم. ممکن است نیروهای حزب الله هر لحظه وارد خانه های ما شوند. باید اسرائیل این دیوار را کامل کند تا اندکی از نگرانی های ما کاسته شود.

شهروند صهیونیست گفت: در مکان به شدت ناامنی زندگی می کنیم. نگرانی های زیادی در مناطق مرزی داریم. تنها خوب نیست که فقط این دیوار ساخته شود بلکه باید نظامیان اسرائیلی به شدت تحرکات نیروهای حزب الله را زیر نظر داشته باشند.

گزارشگر این شبکه افزود: احداث این دیوارها نشان می دهد راهبرد اسرائیل تغییر کرده است. زمانی راهبرد اسرائیل این بود که تنها این رژیم تصمیم جنگ را در اختیار داشت و جنگ را به زمین دشمن می کشاند ولی امروز این رژیم با احداث این دیوارها تدابیر دفاعی برای حمایت از امنیت و شهرک نشینان خود اتخاذ کرده است. موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل پیش از این تاکید کرده بود نیروهای حزب الله نیازی به تونل ندارند چرا که ماهیت مناطق شمالی به حزب الله اجازه ورود به این مناطق را می دهد بدون این که نظامیان اسرائیلی ورود این نیروها را احساس کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *