جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آیپک: تحریم‌های ایران «ضعیف» هستند

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 483275
لابی صهیونیستی آیپک مدعی شده است که تحریم‌های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه برنامه موشک بالستیک ایران «ضعیف» است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک، تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برنامه موشک بالستیک ایران را «ضعیف» دانست.

پایگاه «جی تی ای» گزارش کرد، آیپک درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشک بالستیک ایران گفت: «این تحریم‌های محدود برای تأثیرگذاری بر روی رفتار ایران بسیار ضعیف است.

تحریم‌های جدید آمریکا گروههای صنعتی که در تولید این موشک‌ها نقش دارند، فرماندهی موشکی سپاه و شرکت‌هایی که از هواپیمایی ماهان حمایت می‌کنند را هدف قرار داده است.

لابی صهیونیستی آیپک می‌گوید: «آمریکا باید به اقدامات تحریک‌آمیز مکرر  با اقدامات تنبیهی سریع و معنادار پاسخ دهد».

آیپک خواستار «تحریم‌های فلج‌کننده‌ای شد که یک دام گسترده‌تر به وجود آورد و نهادهایی را هدف قرار دهد که از برنامه غیرقانونی موشک بالستیک ایران حمایت مالی می‌کنند و در زمینه حمل و نقل کمک می‌کنند.

بسیاری از منتقدان برجام در آمریکا خواستار تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه ایران به واسطه آزمایشات اخیر موشک بالستیک ایران است اما دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که این آزمایشات نقض برجام نبوده است و ایران به تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز 24 مارس تحت فشار گروههای طرفدار رژیم صهیونیستی، همپیمانان خود در منطقه و جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران معرفی کرد.

آیپک می‌گوید، نهادهایی که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا معرفی شده‌اند، شرکت‌های تابعه نهادهایی است که از قبل هدف گرفته شدند و تحریم‌های وزارت خزانه‌داری علیه ایران را «تا حد زیادی نمادین تفسیر کردند».

دولت اوباما به دنبال تضمین دادن به اسرائیل و دیگر همپیمانانش در خاورمیانه است که همچنان علیه اقدامات غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای ایران که خصمانه تلقی می‌شود، اقدام انجام می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *