چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آمار عجیب بیمه‌شدگان یک استان

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 483219
استاندار کرمانشاه با اشاره به بیمه شدن ۱۳ میلیون نفر در کشور گفت: تعداد ۲۵۰ هزار بیمه شده در این استان از میانگین کشوری ۲۰ سال عقب است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اسداله رازانی در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سال 95 که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: امسال برای بیمه شدن 1000 نفر در هر ماه و کوتاه شدن زمان رسیدن به میانگین کشوری تلاش می‌شود.

استاندار کرمانشاه از بیمه شدن 250 هزار نفر در این استان خبر داد و عنوان کرد: استان کرمانشاه 2.5 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که به نسبت بیمه شدگان کشور که 13 میلیون نفر هستند باید رقم بیمه شدگان این استان 325 هزار نفر باشد.

رازانی با بیان اینکه بیکاری سبب تهدید زندگی، آسایش و فرهنگ است افزود: برای جبران کسری بیمه شدگان اگر هر سال پنج هزار نفر در سامانه رصد به عنوان بیمه شده ثبت نام کنند به 20 سال زمان نیاز است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان همچنان در رتبه نخست بیکاری کشور قرار دارد بیان کرد: برای خروج از بحران بیکاری استان و ایجاد توسعه در سرمایه‌گذاری و اشتغال باید همه دستگاه‌های اجرایی همت و تلاش کنند.

رازانی از جایگاه مناسب استان کرمانشاه در زمینه پتروشیمی خبر داد و افزود: کرمانشاه پس از خوزستان و بوشهر تنها استانی بوده که چهار پتروشیمی دارد و این صنعت ظرفیت مناسبی برای اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال‌های خرد سهم به‌سزایی در کاهش بیکاری استان کرمانشاه دارد گفت: برای ایجاد اشتغال در زمینه‌های مختلفی از اشتغال خرد هم‌چون فرش‌بافی از تخصص مشاوران دانشگاهی استفاده شود.

وی یکی از دلایل ضعیف شدن اقتصاد خانوارهای استان کرمانشاه را کم توجهی نسبت به شغل‌های خانگی دانست و عنوان کرد: در این استان به دلیل وجود برخی عادت‌ها، فرهنگ پس انداز کم و مصرف بالا است.

رازانی با بیان اینکه از 800 هزار هکتار اراضی استان کرمانشاه 400 هزار هکتار باغ دارد افزود: کرمانشاه در مقایسه با دیگر استان‌ها سه برابر اراضی کشاورزی دارد که برای کاهش نرخ بیکاری توسعه باغات به عنوان یک اشتغال خرد مهم است.

وی از حمایت‌های استانداری با پرداخت تسهیلات جهت رونق اشتغال در استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: برای رونق اشتغال در بخش اشتغال خرد به حضور فعال خانواده‌ها نیاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *