پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

پوشش بیمه‌ای ۲ داروی قلبی و مغزی

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 483135
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در ایران حدود 50 درصد کل مرگ‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است که در رأس آن‌ها سکته قلبی و پس‌از آن سکته‌های مغزی قرار دارد همچنین سن ابتلا به این سکته‌ها در ایران حدود 10 سال از متوسط جهانی کمتر است.
به گزارش جهان، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌و گو با فارس گفت: در ایران روزانه بین 400 نفر دچار سکته قلبی می‌شوند. همچنین روزانه حدود 200 دچار سکته مغزی می‌شوند که حدود 30 درصد این افراد زیر 50 سال هستند و سالانه در کشور 24 هزار نفر دچار ناتوانی شدید ناشی از سکته‌های مغزی و حدود 60 هزار نفر دچار درجاتی از ناتوانی می‌شوند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدام در درمان سکته‌های قلبی و مغزی از بین بردن لخته خون در عروق در زمان طلائی است و داروهای پیشرفته‌ای به این منظور ساخته‌شده است. خوشبختانه در روزهای پایانی اسفندماه 1394 دو داروی بسیار مهم حل‌کننده لخته خون برای این بیماران در شورای عالی بیمه تائید شد که در جلسه یکشنبه مورخ 15 فروردین‌ماه هیات دولت آن را تصویب کرد. با این مصوبه این داروها با پوشش بیمه در بیمارستان‌های سراسر کشور در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: این 2 داروی بسیار مهم بعد از 20 سال به‌عنوان روش‌های پیشرفته درمان سکته‌های قلبی و مغزی جایگزین داروهای قدیمی که عوارض بسیاری داشتند، می‌شود.

وی در پایان گفت: با استفاده از این داروها در درمان سکته‌های قلبی و مغزی، علاوه بر کاهش میزان مرگ‌ومیر، بار اقتصادی ناشی از این بیماری‌ها و عوارضی چون ناتوانی و از کارافتادگی و خانه‌نشینی که اثرات سوء بر اقتصاد و سلامت روان خانواده‌ها و جامعه دارد، کاهش خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داروها اسم ندارند؟