جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد؛

کمبود منابع آب مشکل جدی کشور

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۸
کد مطلب: 483084
معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی آب گفت: باید برای مدیریت منابع آب و حل مشکلات این بخش، با تدبیر و همفکری به دنبال راهکار و چاره اندیشی باشیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی آب با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبه 9 بندی دهمین جلسه شورا در خصوص حوضه آبریز زاینده رود، از وزیر نیرو و استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری خواست این مصوبه را با جدیت اجرا کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه این مصوبه بهترین گزینه برای مدیریت حوضه آبریز زاینده رود است، خاطرنشان کرد: همه صاحبنظران و مسئولین مرتبط و نیز شورای هماهنگی مدیریت حوضه آبریز زاینده رود نسبت به این مصوبه اتفاق نظر دارند و لازم است که اجرای آن با دقت و جدیت دنبال شود.

جهانگیری مسئله محدودیت منابع آب را یکی از مشکلات جدی کشور برشمرد و افزود: باید برای مدیریت منابع آب و حل مشکلات این بخش، با تدبیر و همفکری به دنبال راهکار و چاره اندیشی باشیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به محدودیت منابع آب در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مردم این دو استان مردمانی بزرگ و بافرهنگ هستند و به دولت در مسیر مدیریت منابع آب کمک خواهند کرد.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری و رییس سازمان هواشناسی کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای مصوبات دهمین جلسه شورای عالی آب در خصوص حوضه آبریز زاینده رود ارائه شد و مشکلات پیش روی اجرای این مصوبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مسئولین استانهای اصفهان و چهار محال و بختیاری با هماهنگی وزیر نیرو مصوبات دهمین جلسه شورای عالی آب را اجرایی کنند.

در این نشست همچنین وزیر نیرو و رییس سازمان هواشناسی کشور گزارشی از آخرین وضعیت بارندگی کشور و نیز پیش بینی دمای هوا در استان های مختلف ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *