پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۵
درخواست دانشجویان بورسیه از زاهدی و پورمختار؛

ظالمان به بورسیه‌ها را، به جرم استنکاف از اجرای احکام قاطع کمیسیون اصل 90 به دادگاه معرفی کنید

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 482932
دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به روسای کمیسیون‌های آموزش و اصل نود قانون اساسی از آنان خواستند تا خاطیان و مسببان ظلم به دانشجویان بورسیه را به قوه قضائیه برای پاسخگویی در برابر دادگاه معرفی کنند.
گروه جامعه جهان نيوز ـ در ابتدای این نامه دانشجویان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال اقدام و عمل به رؤسای کمیسیون‌های آموزش و اصل نود قانون اساسی، آوردند: در ابتدای سال لازم دیدیم که مستقیما نکاتی را برای ماه‌های پایانی ماموریت مجلس نهم به عرض برسانیم. همان گونه که می دانید یکی از پرونده های مهم سال 1394 در نهادهای نظارتی و قضایی نظام که با اعلام نظر صریح و تاریخی مقام عظمای ولایت  امام خامنه ای مواجه شد، ماجرای ظالمانه و غیرقانونی بورسیه ها بود.

در ادامه این نامه آمده است: کمیسیون های اصل نود و آموزش مجلس شورای اسلامی با اعلام حکم نهایی خود، دولت را ملزم به برگرداندن تمام حقوق قانونی دانشجویان مظلوم کردند. اما متاسفانه مسئولان دولتی و وزارت علوم با سرکشی و استنکاف در بازگرداندن حقوق قانونی دانشجویان اهمال نمودند و با ادعای کذب و گزارش غلط وخلاف واقع اعلام کردند که مشکل دانشجویان بورسیه حل شده است.

دانشجویان بورسیه در ادامه نوشتند: حال سوال پا برجای ما هنوز این خواهد بود که چه مشکلی حل شده است؟ اصلا تعریف مشکل از دیدگاه مسئولین چیست؟ آیا عدم نیاز خوردن دانشجویان دارای جایابی، لغو شده است و دانشجویان دارای حکم بورس به حق حقوق قانونی خود رسیده اند؟ آیا مشکل دانشجویان فاقد جایابی که به علت دستورات پنهانی وزارت علوم از جایابی محروم شده اند، حل شده است و جایابی شده اند؟ آیا مقرری دانشجویان بورسیه که طبق سند تعهد از اشتغال همزمان با تحصیل محروم شده اند برقرار شده است؟ آیا کسی به خاطر این همه ظلم و شکنجه روحی از دانشجویان مظلوم عذرخواهی و دلجویی کرده است؟

این نامه می‌افزاید: هدف ستاد جنگ مستقر در وزارت علوم حذف تفکر انقلابی در محیط دانشگاه‌هاست و برای رسیدن به مقصود نهایی خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و در این میان دانشجویان مظلوم اسیر نیت پلید بانیان غلط ترین کارها قرارگرفته اند و همواره تحت فشارهای روحی و روانی هستند.

دانشجویان بورسیه خطاب به نمایندگان مجلس در نامه خود آوردند: فرصت خدمت در دنیا و آخرت مورد سوال قرار خواهد گرفت و باید برای احقاق حق مظلومان از آن استفاده کرد. این روزهای پایانی ماموریت روزهای درخشانی خواهد بود اگر با تاسی به قانون و فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله) قانون شکنان و ظالمان به جوانان بی گناه بورسیه را طبق قانون، به جرم سرکشی و استنکاف در برابر احکام قاطع کمیسیون اصل نود، به قوه قضائیه معرفی کنید. بحمد الله قوه قضائیه همیشه در راه اجرای عدالت و مجازات ظالمان و نیز اجرای فرامین مقام عظمای ولایت محکم و ثابت قدم بوده است و مطمئنا از این اقدام استقبال خواهد کرد.

این دانشجویان در پایان خطاب به نمایندگان مجلس نوشتند: مجددا از شما عزیزان در خواست داریم نسبت به معرفی عاجل خاطیان و مسببان ظلم به دانشجویان بورسیه به قوه قضائیه برای پاسخگویی در برابر دادگاه صالحه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام کرده و دعای خیر هزاران نفر از خانواده های دردکشیده آنان را ذخیره آخرت خود کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا کسی فریاد این مظلومان را نمیشنوه
سکوت نهاد های نظارتی به چه منطقی چرا در مقابل زیاده خواهی مسولین وزارت علوم کسی نمی ایست
Iran, Islamic Republic of
شبه دکترهای رانتتی!
Iran, Islamic Republic of
خب چرا معرفی نمی کنند؟
Iran, Islamic Republic of
ما ادراک استیضاح