کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دری نجف آبادی:

نظام بانکی به بنگاه اقتصادی تبدیل شده است

17 فروردين 1395 ساعت 0:50

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به لزوم حمایت از تولید گفت: درحال حاضر نظام بانکی کشور به جای پشتیبانی از حوزه صنعت و تولید، به بنگاه اقتصادی در مسیر منافع خود تبدیل شده است.


به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: روند فعالیت بانک های دولتی و خصوصی، باید اصلاح شود جراکه در اسلام پول برای تولید و فعالیت های تولیدی و در نهایت رشد اقتصاد رفاه و معیشت مردم تعریف شده است.
 
وی افزود: نقدینگی باید در مسیر منافع مردم و ایجاد زمینه های اشتغال و تولید با هدف تامین نیازهای جامعه هزینه شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: بانک ها با سودهای کلان، مردم را گرفتار کرده اند و سود را روی سود می آورند و هر روز یک مدل و روشی را در این زمینه اتخاذ می کنند.
 
امام جمعه اراک با اشاره به شعار سال ۹۵ که از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گذاری شده است، گفت: تولید و کسب و کار از نظر اسلام بخش مهمی از امور جامعه است و اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی در کشور تحقق پیدا کند، باید برای ایجاد کسب و کار در همه ابعاد تلاش کرد.
 
وی افزود: اسلام راه را برای زندگی و معیشت توام با کسب و کار و همت و تدبیر نشان داده است و در تمام روایات و فرمایشات ائمه اطهار(ع) این مهم ذکر شده است اما امروز متاسفانه کسب و کار و تدبیر و همت در جامعه کمرنگ شده و راندمان و کیفیت کار کاهش یافته است و با این روند نمی توان اقتصاد مقاومتی در چارچوب اقدام و عمل را تحقق بخشید.
 
دری نجف آبادی بیان داشت: در استان مرکزی همکاری و تعامل خوبی برقرار است و انگیزه در مردم استان فراوان وجود دارد اما باید با روش های معقول و منطقی و به درستی این انگیزه ها را به کار گرفت و ایجاد انگیزه را در سطح جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد.
 
امام جمعه اراک اظهار داشت: همه انگیزه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید همسو شوند و به سمت هدف نهایی تعیین شده که رشد و رونق اقتصادی است حرکت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه استان مرکزی باید آمادگی داشته باشد تا از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال و حمایت کند افزود: واحدهای صنعتی و تولیدی کشور و استان مرکزی باید به تکنولوژی روز دنیا مجهز شوند چراکه در جهان امروز رقابت بسیار فشرده و سنگین است و هر کس به علم روز و تکنولوزی نوین مجهز باشد در این میدان رقابت پیروز است.
 
امام جمعه اراک با بیا اینکه راندمان کاری نیروی انسانی در استان مرکزی پایین است، افزود: در کنار تکنولوژی و علم روز، باید کیفیت و راندمان کار را افزایش دهیم تا شاهد تحول و رشد در همه عرصه ها باشیم.


کد مطلب: 482875

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/482875/نظام-بانکی-بنگاه-اقتصادی-تبدیل-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com