سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

کره شمالی آمریکا را تهدید اتمی کرد

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب: 482867
کره شمالی برای اولین بار پس از بالا گرفتن تنش ها در منطقه شبه جزیره کره در دو ماه گذشته از آمریکا خواست در جستجوی گفت وگو باشد و همزمان هشدار داد که افزودن بر تحریم ها باعث شروع یک نبرد اتمی و شکل گیری یک فاجعه بزرگ می شود.
به گزارش جهان به نقل از میزان، یك سخنگوی كمیسیون دفاع ملی كره شمالی كه نامی از او برده نشده است، روز دوشنبه ‌تاكید كرد: هر چقدر فشارهای آمریكا بر كره شمالی بیشتر شود خطر بروز درگیری و جنگ هسته ای و شكل گیری یك فاجعه تمام عیار بیشتر خواهد شد.
 
وی افزود كه فشارهای مضاعف آمریكا بر كره شمالی در واقع خودزنی است و واشنگتن مسیر خودنابودی را به این شكل پیش می گیرد.
 
او با اشاره به رزمایش آمریكا و كره جنوبی و تهدیدهایی كه علیه حق حاكمیت كره شمالی وجود دارد، گفت: اگر چنانچه آمریكایی ها بخواهند علیه حكومت كره شمالی حركتی صورت دهند به سختی مجازات خواهند شد.
 
مقام كره شمالی خاطرنشان كرد كه تاكنون تحركات آمریكا و افزودن بر فشارها و تحریم ها فقط خطر یك حمله هسته ای بزرگ در خاك آن كشور را بیشتر كرده است و هر لحظه ممكن است این اتفاق رخ دهد.
سخنگوی كمیسیون دفاع ملی كره شمالی براساس گزارش تلویزیون مركزی این كشور، از آمریكا دعوت كرد تمامی تلاش خود را برای كاستن تنش ها و انجام گفت و گو بكار گیرد.
 
وی گفت: آمریكایی ها از تحریم نتیجه نمی گیرند. این كار فقط باعث می شود كره شمالی تلاش بیشتری برای قوی تر كردن خود و تقویت قوای بازدارنده تسلیحاتی داشته باشد.
 
سخنگوی كمیسیون دفاع ملی كره شمالی ادامه داد: تلاش هایی را كه آمریكا و دیگر نیروهای خصم برای خفه كردن صدای كره شمالی امروز انجام می دهند وارد مرحله بی سابقه ای شده است. این تحریها و فشارها حركاتی بسیار وحشیانه در تاریخ جنگ های جهان به حساب می آید و نمونه ای از چیزی است كه پیشتر در محاصره لنینگراد یا بحران موشكی كوبا در دوران جنگ سرد مشاهده شد.
 
وی تاكید كرد: البته متاسفانه مشابه چنین وضعیتی هم اكنون در شبه جزیره كره در حال وقوع است و به جرات می توان گفت كه وضعیت امروز شبه جزیره كره به مراتب بدتر از دوران محاصره لنینگراد و جنگ سرد است.
 
تلویزیون كره شمالی در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: تحریم و فشار نظامی جواب نمی دهد. ما به گفت وگو و تحركاتی نیاز داریم كه بر ثبات می افزاید و باعث صلح و امنیت می شود.
 
همزمان خبرگزاری یونهاپ از كره گزارش كرده است كه ظاهرا كره شمالی می كوشد تا قبل از برگزاری كنگره عظیم حزب حاكم كار تا یك ماه دیگر، اوضاع را تحت كنترل خود قرار دهد و مانع افزایش تنش ها شود.
 
«یانگ موجین» كارشناس دانشگاه مطالعات كره شمالی در سئول می گوید كه چنین اظهاراتی نشان می دهد كره شمالی بی تمایل به انجام گفت وگو نیست.
 
از سوی دیگر برخی ناظران بر این باورند این اظهار نظرها می تواند نوعی آمادگی برای این كشور به منظور انجام یك آزمایش هسته ای دیگر باشد.
 
وزارت خارجه كره جنوبی امروز درخواست كره شمالی برای گفت وگو را رد كرد و گفت كه اكنون زمان اجرای تحریم های سخت به دلیل رفتارها و اقدامات مخرب كره شمالی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *